Motorky a všechno
co k nim patří!

Zářijové číslo právě v prodeji!

Více informací o aktuálním vydání zde.

více

WSBK: Ondřej Ježek si z Imoly veze další bod

Imola_pat_box 096

V sobotu si jezdci šampionátu superbiků v italské Imole přivstali a do 4. volného tréninku nastoupili už před devátou hodinou. „S kvalifikací jsem byl spokojen, dojel jsem na 20. místě, porazil jsem 2 jezdce a za dalšími jsem byl hodně blízko. Podařilo se mi zajet zatím nejlepší kvalifikaci letošní sezóny. Po poradě s týmem jsme se proto rozhodli setup zachovat i do závodu,“ popisuje vývoj závodního víkendu Ondřej Ježek.

 

Úvod sobotního závodu se vyvíjel dobře a Ondřej se první čtyři kola držel v přední skupině jezdců. „Pak se ale začala projevovat nedokonale seřízená elektronika, ztratil jsem přilnavost zadního kola a začal zpomalovat. Špatně se mi najíždělo do zatáček, takže jsem musel jet hodně na hraně, abych se držel Hernandeze. Jízda byla dost vysilující. A v posledních dvou kolech mi, počtvrté během závodního víkendu praskl výfuk, takže jsem dojel 18.,“ řekl Ondra Ježek.

 

 

Imola_pat_dop_sbk 486_tonemapped

Dobrou zprávou dne bylo zjištění, že Ondřejův pole position rekord z roku 2015 ve třídě Superstock 1000 nebyl ani tentokrát překonán.

Zbytek soboty Ondřej věnoval rozpohybování levé ruky, kterou měl po závodě téměř nepohyblivou z permanentního boje s brzdami. Mechanici mezitím kontrolovali data, aby na neděli mohli lépe nastavit chování motorové brzdy, kontroly trakce a dalších parametrů, které mají vliv na optimální ovladatelnost stroje.

V neděli sluníčko zahřálo dráhu, takže začala klouzat. Ondra Ježek si dojel pro svůj další bod. I když to opět nebylo úplně jednoduché. „Motorka se i tentokrát chovala dost zvláštně. Na trojku se mi zvedala na zadní, takže jsem se s ní chvíli sžíval a pak zvolil taktiku z dvojky řadit rovnou čtyřku. V rovinkách jsem ztrácel, ale i přesto jsem se dostal přes Leonova a pak i přes Jacobsena. Hernanadeze jsem držel na dohled, ale v závěru mě předjel Jacobsen, kterého jsem se, zejména na výjezdech, nebyl schopen držet,“ líčil Ondra vývoj druhého závodu, ve kterém dojel na 15. místě.

Imola_ned_grid_podium 511

Imola potvrdila, že výměna motoru na Ondrově Yamaze byla dobrým krokem, každopádně do dalšího závodu v Doningtonu budou mít týmoví mechanici spoustu práce s vyhodnocováním dat a laděním elektroniky. „Nastavit motorku správně je alchymie. Mechanici musí projít data metr po metru, zkontrolovat nastavení báze pro chování nového motoru a elektroniku přizpůsobit. Je to opravdu hodně složitý proces, ze kterého už trochu šílím,“ vysvětluje Ondřej.

Další informace na:

www.ondrejjezek.com

www.facebook.com/ondrejjezek37

www.instagram.com/ondrejjezek37

Imola_sob_pol_sbk 011_tonemapped

Text a foto: TZ

Produkce/ asistent

Tel.: +420 608 774 475
asistent@motorbike-czech.cz

Obchod / marketing/ inzerce

Jana Kolací
Tel.: +420 724 986 502
jana@motorbike-czech.cz

Adresa redakce:

X Ray Media, s.r.o.
Na Lysinách 40
Praha 4
147 00
Tel.: +420 608 774 475
asistent@motorbike-czech.cz