Skip to content
reklama


Motorbike 3/2024

Na přelomu února obvykle vytahují stroje hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici, ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně dlouhých. Pro tyto případy vám v březnovém čísle Motorbike, pro ukrácení dlouhé chvíle, přinášíme další nálož testů a zajímavostí ze světa motorek.

TESTY

  • Harley-Davidson Street Glide MY 2024
  • BMW R 1250 RS vs.
  • Moto Guzzi V100 Mandello vs.
  • Suzuki GSX-S1000GT
  • SWM Superdual T 600
  • Yamaha XSR125 Legacy
  • Kult: Ducati Monster
  • Linhai L650 PROMAX
  • CFMOTO Gladiator X625-A

Harley-Davidson Street Glide MY 2024

Ačkoli jsme nové modely z Milwaukee pro rok 2024 testovali najednou, rozhodli jsme se je představit ve dvou samostatných testech. Nejen proto, že jsou každý jiný, ale především z toho důvodu, že oba dostaly poměrně zajímavou nálož technických vylepšení, která si zaslouží trochu podrobněji rozebrat. V každém z testů se pokusíme obsáhnout trochu jinou část průběžného vývoje a současné výbavy tak, abyste spolu s námi detailně objevili, co vlastně dělá tyhle bajky odlišnými a výjimečnými. Jako první jsme vylosovali „streetku“ – už proto, že je z hlediska výběru často na prvním místě.

BMW R 1250 RS vs. Moto Guzzi V100 Mandello vs. Suzuki GSX-S1000GT

Bylo, nebylo, v dávných dobách, kdy silnicím vládly především sportovní stroje, někoho z výrobců napadlo opatřit takový motocykl zavazadly. A nejen to, ale upravit ho i tak, aby zvládl jízdu se spolujezdcem. Samozřejmě se na motorkách cestovalo dávno předtím (ostatně, původně byl motocykl míněn opravdu jen jako dopravní prostředek), nyní ale vznikla kategorie, která měla ideálně propojit dva světy, tedy sportovní s turistickým. Zrodily se sport tourery, mašiny, na kterých se pilot se sportovním srdíčkem vyřádil.

SWM Superdual T 600

Ten kukuč mi něco připomíná, jako bych ho už někdy viděl… pátrám v paměti a nejdřív mi naskočí Aprilia Shiver. Ale ne, to není tak úplně ono, takže pátrám dál… A mám to, jasně, Husqvarna TR 650 Terra! Pokud si nevybavujete, jak vypadala, představte si třeba o něco méně elegantní Yamahu XT660, která tehdy tomuto modelu konkurovala. Podobnost tedy není jistě náhodná, je přece známo, že SWM vyrábí své motocykly v bývalé italské továrně Husqvarny. A právě ze zmíněné Terry si tak nový Superdual vzal pár osvědčených věcí.

Yamaha XSR125 Legacy

Je vám -náct, máte za sebou autoškolu a imponují vám klasické motorky? Nebo už dávno přes -cet a chcete se po létech vrátit do jedné stopy? Nebo prostě jen sháníte hezký, jednoduchý stroj, se kterým se nemusíte bát vydat se i mimo město? Tak pro vás všechny je tu Yamaha XSR125. 

Kult: Ducati Monster

Od roku 1985 patřila značka Ducati do vlastnictví Cagivy a v první polovině devadesátých let nezažívala z pohledu ekonomiky svoje nejlepší časy. Potom ale designér Miguel Galluzzi postavil, částečně neoficiálně, naháče podle svých představ. Fabrika se motorku rozhodla vyrábět a brzy se strhlo takové prodejní šílenství, že Ducati byla rázem z bryndy venku.

A protože skoro stejně jako motorky máme rádi i čtyřkolky, najdete v novém vydání testy hned dvou zbrusu nových quadů: Linhai L650 PROMAX a Gladiator X625-A od CFMOTO z nichž každý nabízí trochu jiný druh svezení. Nezapomněli jsme ani na druhý díl představení zásadních novinek roku 2024, souhrn nejdůležitějších aktualit, pár redakčních testů motovýbavy ani na náš tradiční Toolbox. Dočtete se něco o legislativních změnách, které v nadcházející sezóně pocítíme na vlastní kůži, o trápení, které prožívá motorkář, kterému dojde „benál“ a omrknete naše shrnutí sezóny v sedle udatného endurka SWM RS 300 R. Jak je naším dobrým zvykem, sekci sport jsme nadupali čerstvou várkou informací ze Speedwaye, MXGP, sidecarcrossu, šampionátu MotoGP, do kterého chce zásadním způsobem promluvit tým Aprilia a pomyslnou třešničkou na dortu je exkluzivní rozhovor s novou nadějí motosportu – Pedrem Acostou, který loni získal titul šampiona kategorie Moto2. A to ještě zdaleka není všechno z toho, co pro vás máme připraveno na více než sto dvaceti stranách nejnovějšího Motorbike – pojďte se začíst s námi!

Motorbike 3/2024 vychází ve čtvrtek 29. 2. 2024 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku! Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na

https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike. Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: https://www.motorbike-czech.cz/ nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin

reklama



reklama


reklama