Motorbike 5/2024
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2024_01.jpg)
Květnové vydání Motorbike vzniká samozřejmě již v dubnu a letos se počasí opravdu vyřádilo – chvíli vedro, chvíli zima, prostě to pravé aprílové. Přesto, abychom dodrželi každoroční tradici, jsme jezdili jak o život a tak najdete i letos v Motorbike č. 5, co se týká testů, téměř jen samé novinky. A k tomu jako obvykle i spoustu dalšího, od aktualit až po reportáže z motosportu.
Přejeme příjemné počtení!
Testy
- Suzuki GSX-S1000GX
- KTM 1390 Super Duke R EVO
- MV Agusta Enduro Veloce
- Honda CB650R e-clutch
- Voge 900DSX
- Ducati Scrambler Nightshift 2G
- Royal Enfield Himalayan 450
- CFMOTO 800MT, rok v autoškole
- Kult – Moto Guzzi V7
- quad Goes Terrox 500-A
Suzuki GSX-S1000GX
Na loňské výstavě EICMA v Miláně budil tenhle nový kousek od Suzuki obrovskou pozornost a zájem, především proto, že do segmentu velkých cestovně sportovních crossoverů se pouští jen ty nejsebevědomější značky a na trhu jich ve stylově čisté krevní skupině není až tak moc. Trefit nároky jezdců v téhle disciplíně není totiž vůbec jednoduché a většinou o úspěchu rozhodují poměrně neuchopitelné detaily. Hledání ideální rovnováhy mezi ostrým sportem a cesťákem je v tomhle případě klíčem k úspěchu a zároveň chůzí nad propastí extrémně individuálních požadavků. O to větší respekt každému výrobci, který se do téhle cesty „hit or miss“ pustí.
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2024_03-918x649.jpg)
KTM 1390 Super Duke R EVO
Aktuálně šedesátiletému testriderovi Jeremy McWilliamsovi asi chtěli v Mattighofenu udělat radost a za jeho dlouholeté služby mu řekli, ať si Super Duka vylepší, jak chce. Co tedy novinku 1390 Super Duke R především definuje? Větší kompaktnost, nižší hmotnost a výkon, který snad otočí zeměkoulí. Prostě street bike pro magory.
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2024_04-918x649.jpg)
MV Agusta Enduro Veloce
Páni, tak to byl teda den, vzpomíná náš testrider Roman na nedávnou cestu na Sardinii. Už po příchodu oficiálních materiálu od kluků a holek z Varese si říkal, hmm, další Africa. V ten moment ale ještě nevěděl, jak šeredně se spletl…jak je u MV Agusty zvykem, pojala i cestovní enduro značně po svém.
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2024_05-918x649.jpg)
Honda CB650R e-clutch
Je libo opravdu univerzální stroj? Pak může být Honda CB650R tou správnou volbou. Navíc nyní i s technickou specialitou, kterou je elektronicky ovládaná spojka E-Clutch. Tu najdete zatím pouze na tomto „cébéčku“ nebo na jeho kapotovaném sourozenci CBR650R, kterého jsme pro vás otestovali v minulém čísle a kde jsme se této nové vychytávce věnovali dopodrobna. Ve srovnání s předchozím modelem 2023 se sice zase tolik „cébéčko“ na první dojem nezměnilo, ale přece jen jsme se pár novinek dočkali.
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2024_06-918x649.jpg)
Voge 900DSX
Po lehce rozpačitém příchodu na světové trhy s nakedy 300R a 500R, potažmo klasikou 300AC a 500AC, se rozhodla značka Voge vstoupit i do segmentu velkých cestovních endur. Tedy do kolbiště plného těžkých soupeřů, kde se nic neodpouští a kde sebemenší chyba může znamenat knockout. Jak v něm obstojí letošní novinka 900DSX?
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2024_07-918x649.jpg)
Ducati Scrambler Nightshift 2G
Když Ducati představila před lety novodobý Scrambler, byl to pro ní neznámý svět. O tom, že se jí vstup do tohoto světa podařil, hovořily už první prodejní roky, kdy patřil Scrambler do první desítky nejprodávanějších strojů. Po více než 100 000 prodanými kusech pak přišla v roce 2023 druhá generace a my jsme letos dostali do pazourů asi ten nejhezčí model z této řady – Nightshift 2G v krásné, tmavomodré barvě Nebula Blue.
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2024_08-918x649.jpg)
Royal Enfield Himalayan 450
Cestovní endura vládnou rukou pevnou a neochvějnou všem moto kategoriím. Jistě, všichni se rozplýváme nad výkonem sportovních motorek a hypernakedů, obdivujeme práci designérů u customů a klasiků, ovšem stačí jeden jediný pohled do statistik prodejů motocyklů a je jasné, kdo je tady králem. A stejně jasné je tím pádem i to, že se téměř každá značka snaží této popularity využít…a výjimkou není posledních pár roků ani Royal Enfield.
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2024_09-918x649.jpg)
CFMOTO 800MT, rok v autoškole
Vloni na jaře jsme zveřejnili článek „Zkouška ohněm autoškoly“. Cílem této zkoušky bylo zjistit, jak obstojí výukový stroj, v tomto konkrétním případě CFMOTO 800MT v prostředí, kde dostane kvůli nezkušenosti žáků opravdu zabrat. Zda tedy sezónu vůbec přežije, jaké se případně vyskytnou závady atd. Šlo vlastně o takový dlouhodobý test, jen pojatý trochu netradičně. Původně jsme ho chtěli vyhodnotit už na konci loňské sezóny, ale nakonec jsme si řekli, že hezčí bude nechat tomu rok a až pak pustit ke slovu Kubu Nevřalu, který ten rok s 800MT, coby moto instruktor v autoškole, absolvoval.
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2024_10-918x650.jpg)
Kult – Moto Guzzi V7
Zjednodušeně by se dalo říct, že italské značce, založené v roce 1921, se do padesátých let dařilo, na co sáhla. Jenže potom se objevila malá auta, která byla díky efektivitě výroby jen o málo dražší než motorky a nejen Guzzi začala třít bídu s nouzí. Cest z krize zvolili v továrně několik a jednou z nich měla být výroba motoru pro Fiat. K dohodě nakonec nedošlo, ale agregát už na světě byl. A tak kolem něj postavili v Mandellu motorku a nastolili koncepci, která Moto Guzzi provází až do dneška.
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2024_11-918x649.jpg)
Novinky jsme neopustili ani u čtyřkolek a vyzkoušeli jsme tak quad Goes Terrox 500-A. Byli jsme se podívat i na mezinárodním představení nových čtyřkolek CFMOTO, vyzkoušeli si Kurz pro cestovní endura s Davidem Pabiškou. Máme pro vás informace o letošním českém seriálu závodů v enduru a vyzpovídali jsme Martina Heřmanského, který má u nás (a zdaleka nejen u nás) na starost značku Harley-Davidson.
Také závody už jedou na plné pecky, takže nepřijdete ani o reportáže z aktuálního dění v MotoGP, WSBK, MXGP, speedwaye a sidecarcrossu. Z roadracingu nechybí ani report z Jarní ceny Brna.
Aktuality, toolbox, redakční testy výstroje, soutěž…i to je další, nedílná součást Motorbike. A my věříme, že se vám všech 124 stran májového vydání bude líbit!
Motorbike 5/2024 vychází ve čtvrtek 2.5. 2024 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na
https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Výhodné tištěné předplatné si můžete objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin