Skip to content
reklama


Motorbike 6/2024

Říká se, že čas utíká dvakrát rychleji, pokud děláte něco, co vás baví. A to můžeme jen potvrdit – týdny, které od sebe dělí jednotlivá vydání Motorbike, vždy utečou jak voda. A sezóně jak voda v horské bystřině, testovací motorky se v redakční garáži střídají bleskurychlým tempem, o víkendech je spousta akcí a závodů a pokud tím žijete tak, jako my a nechcete o nic přijít, najednou je tu konec sezóny. A vy se nestačíte divit, kam se ten čas ztratil. Na tohle divení je ale ještě času dost, teď je aktuálním tématem červnový Motorbike, ve kterém najdete nejen testy motorek, skútrů a čtyřkolek, ale i spoustu dalších informací ze světa, kde naštěstí ještě pořád není benzín sprostým slovem!

Testy

  • BMW R 1300 GS Option 719 Tramuntana
  • Honda CBR500R MY 2024
  • Indian FTR Sport
  • Yamaha Ténéré 700 Explore
  • Ducati Hypermotard 698 Mono RVE
  • Husqvarna Vitpilen 401
  • Royal Enfield Shotgun 650
  • Voge SR1
  • Kult – Yamaha XS 1100
  • CFMOTO Gladiator X850 G3 a CFMOTO Gladiator X1000 G3
BMW R 1300 GS Option 719 Tramuntana

Jsme už všichni zvyklí na to, že příchod každé motocyklové novinky provází bouřlivá reklama. A to i v případě, že se nejedná o naprosto nový model, ale o vylepšený stroj stávající a ani moc nezáleží na tom, o jak velkou inovaci jde. Ani německá značka není v tomto výjimkou, ovšem musíme uznat, že posílení motoru z 1250 kubíků na 1300 není jen zanedbatelným faceliftem a to necháváme stranou další změny. Ovšem stačí to k tomu, aby bylo nové BMW R 1300 GS zásadním game changerem na poli cestovních endur?

Honda CBR500R MY 2024

Poslední roky potkáváme v produkci Hondy tenhle půllitrový motor skoro ve všech kategoriích, které její flotila má. Loni nám sloužil téměř do roztrhání těla v klasiku CL500, letos pohání naší další dlouhodobku, crossover s označením NX500, v ranku custom ji najdeme u malého Rebela s označením CMX500 a v nakedech ho uvidíte hned dvakrát – v novince CB500 Hornet a v lidovějším a tradičnějším CB500F.

Indian FTR Sport

Když se před lety v nabídce Indianu objevil model FTR, způsobil doslova poprask. A to nepřekvapivě, protože tuhle tradiční americkou značku měla většina z nás spojenou s motorkami, pro Ameriku typickými, tedy především customy a obřími touringy. Naked tak připomínal v portfoliu Indian Motorcycles pověstnou bílou vránu…a je jí vlastně dodnes.

Yamaha Ténéré 700 Explore

Yamaha dává zájemcům o oblíbený model Ténéré 700 opravdu na výběr. Když už jsme si říkali, že 4 různé variace jsou víc než dost, objevila se na trhu pátá verze: Explore. Ta má celkem přímočarý úkol a sice nabídnout komfortnější jízdu, vylepšené jízdní vlastnosti na asfaltu a zpřístupnit tak Ténéré ještě více jezdcům.

Ducati Hypermotard 698 Mono RVE

Vstup Ducati do boje o nejsilnější sériový jednoválec znamená pro koncern KTM tvrdý úder. Italská továrna totiž přišla s něčím, čemu říká ,,Superquadro Mono” – motor s jedním zatraceně velkým válcem dává výkon přes 77 koní a je tedy mezi produkčními jednohrnky jednoznačně vítězem. Alespoň co se týká síly. Co ale to ostatní?

Husqvarna Vitpilen 401

Všechny „– pileny“ ze stáje Husqvarny známe vlastně už docela důvěrně, jezdili jsem je od samých prvopočátků jejich existence (sériově se vyrábí od roku 2018) a mnohokrát jsme na ně psali recenzi nebo test. V čase se jejich kubatury v nabídce různě měnily a střídaly, Vitpilen, coby silničnější protiváha scramblerového Svartpilenu, je na silnicích k vidění ve stopětadvacítce, naší testované čtyřstovce a také v nejsilnějším provedení s označením 701, které letos mezi novinkami už ale není. Jaká je inovovaná 401 ze dozvíte právě z našeho testu.

Royal Enfield Shotgun 650

Jezdili jsme už na kde čem. Na Sokolovi i Sršňovi (tím samozřejmě nemyslíme populárního moderátora Ondřeje Sokola a motoinstruktora Pepu Šilera už vůbec ne), na Africe, na Tuaregovi, na Trojzubci, Raketě, Tornádu, Ďáblovi, Bílém i Černém Šípu, Tygru, Vévodovi ve všech kubaturách, Rebelovi i Zlatém křídlu, někteří z nás sedlali kdysi dávno i Raptora …a mohli bychom ve výčtu pokračovat možná do nekonečna. Ovšem na brokovnici, na brokovnici jsme ještě nejeli, ta měla letos premiéru.

Voge SR1

Všimli jste si, jak je letos ve městech hustý provoz? A to zdaleka nejen v Praze, ale třeba i v Brně a dalších? Na vině jsou především nekonečné opravy komunikací, které jsou samozřejmě potřeba…ovšem ve chvíli, kdy se sunete autem rychlostí líného hlemýždě v koloně je vám vědomí této potřeby houby platné, do cíle přijedete pozdě. Tedy pokud nevyrazíte s dostatečným předstihem nebo nepojedete na skútru.

Kult – Yamaha XS 1100

Pokud se budeme na historii superbiků dívat jako na dobu zahájenou Hondou CB750, možná nás zarazí, že zpočátku v ní nebude o Yamaze ani vidu, ani slechu. To proto, že továrna si budovala jméno ve sportovním světě prostřednictvím dvoutaktů a k velkému čtyřtaktu přistoupila, až když nebylo zbytí. Ale potom to stálo za to a XS se stala první japonskou motorkou, u které objem překročil magickou hranici tisíce kubických centimetrů.

CFMOTO Gladiator X850 G3 a CFMOTO Gladiator X1000 G3

Dvouválcový Gladiator X1000 je již od svého počátku jasnou vlajkovou lodí čtyřkolkové produkce CFMOTO. Spolu se svým menším soukmenovcem, Gladiatorem X850, se postavil do čela současné nabídky již v třetí generaci.

Krom testů najdete na 124 stranách aktuálního Motorbike například report z návštěvy továrny CFMOTO v čínském Hangzhou, naše kolegyně si vyzkoušela na redakční dlouhodobce Benelli TRK 702X motoškolu pro holky na cestovních endurech, byli jsme se podívat na 19. srazu cestovatelů Motoroute a pro ty, kteří se příliš neorientují v řadě Yamaha Ténéré, jsme připravili krátký přehled všech aktuálních verzí tohoto cestovního endura. Máme zde pro vás i cestopis z Alžírska, od Kateřiny Štromerové se dozvíte, o čem je vlastně motogymkhana a vyzpovídali jsme i výkonného ředitele WSBK a bývalého závodníka Gregoria Lavillu. V sekci sport na vás pak čekají reportáže z MotoGP, WSBK, MXGP, ploché dráhy, sidecarcrossu, klasického motokrosu a Adélin list, v toolboxu pro vás máme pár tipů na motovýstroj a doplňky, nechybí ani aktuality a soutěž, která tentokrát udělá radost zejména fanouškům značky GASGAS.

No a my jako vždy doufáme, že se vám i červnové vydání Motorbike bude líbit a že nám zachováte přízeň!     

Motorbike 6/2024 vychází v pondělí 3.6. 2024 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na

https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike

Výhodné tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin  

Text a foto: Motorbike

reklama



reklama


reklama