Skip to content
reklama


Vespa míří do budoucnosti s hodnotou značky přes 900 milionů eur

Vespa míří do budoucnosti s hodnotou značky přes 900 milionů eur

Text a foto: TZ
Text a foto: TZ
Text a foto: TZ

Společnost Piaggio Group (PIA.MI), největší výrobce skútrů a motocyklů v Evropě a jeden ze světových lídrů ve svém oboru, zveřejnila podrobnosti z nové zprávy, ze které vyplývají důležité informace ohledně síly značky Vespa. V širším portfoliu je právě tato značka klíčovou. Výsledky analýzy ukazují, že celková hodnota značky Vespa v roce 2021 činila 906 milionů €.

Michele Colaninno

„Vespa je mnohem víc než značka dopravního prostředku; symbolizuje umění, design, technologie a zábavu,“ říká Michele Colaninno, ředitel Piaggio Group pro strategii, produkty a inovace. „Vespa je ikonou stylu: její jedinečnost z ní dělá jednu z nejvíce obdivovaných a nejžádanějších značek, která patří do stejně prémiového sektoru jako módní a lifestylové značky. Z toho důvodu ji musíme začít stavět na úroveň ostatních globálních značek, které přesahují hranice mobility. Proto jsme požádali společnost Interbrand, jednoho z nejlepších značkových auditorů na světě, aby určila a analyzovala finanční hodnotu značky Vespa. Toto není cílová čára, ale nový počáteční bod, protože pokračujeme ve vytváření budoucnosti značky Vespa.“

Společnosti Interbrand, jedna z nejlepších značkových auditorských firem na světě, ve své zprávě hovoří o tom, že jde o „jedinečnou, celosvětově známou značku, která dokonale kombinuje design, životní styl a italskou kulturu,“ a v závěru odhaduje hodnotu značky Vespa na 906 milionů €.

„Pojem ‚ikonický‘ je v poslední době užíván příliš často, ale v případě této značky skutečně neexistuje jiné slovo, které by ji vystihovalo,“ říká Manfredi Ricca, strategický ředitel Interbrand Global. „Vespa je značka s dlouhou historií, a zároveň se neustále vyvíjí; je ryze italská a zároveň oblíbená po celém světě; je prémiová, a zároveň není jen pro pár vyvolených. Naše posuzovací procesy nevychází jenom z čísel, vyjadřujících poptávku po této značce – zohledňují také fakt, že Vespa je spojením mobility, kultury a osobnosti.

Manfredi Ricca

Při určování finanční hodnoty značky Vespa společnost Interbrand použila ověřené metody, používané v podobných případech, zahrnující komplexní zdrojová data, výsledky průzkumu trhů a kvantitativní studie uskutečněné na deseti klíčových trzích značky Vespa.

Klíčovými rozhodujícími faktory při určování celkového hodnotového skóre značky Vespa (Brand Strength Score) byla jedinečnost v rámci oboru, díky unikátnímu a snadno rozpoznatelnému designu produktů a historický odkaz, který charakterizuje tuto italskou ikonu. Významnou roli při určování hodnoty značky hrají také sympatie k ní – v tomto případě mají zákazníci silně pozitivní vnímání značky. Obecně vzato, značka rezonuje ve větším prostoru, než jenom v oblasti mobility; umí uspokojit potřeby sebevyjádření a zábavy.

Vespa přestavuje italský esprit v tom nejlepším světle: je nadčasovou ikonou, jejíž odkaz inspiroval miliony lidí po celém světě. Značka Vespa přesahuje funkční výhody produktu – a protože je synonymem životního stylu, přináší druhý rozměr v podobě emocionálního spojení se zákazníky. 

Rok 2021 byl pro značku Vespa, která slavila 75. výročí, velmi silný; představila speciální řadu Vespa 75th – více než 19 milionů kusů bylo vyrobeno a prodáno od roku 1946. Za posledních dvanáct měsíců Vespa slavila úspěch také s představením novinky Vespa 946 Christian Dior, spoluprací s Justinem Bieberem, a celosvětově její jméno rezonovalo prostřednictvím filmu „Luca“ z produkce Disney Pixar, ve kterém je Vespa součástí příběhu. 

Hodnota značky 906 milionů € představuje pro populární italskou značku klíčový moment a podtrhuje její význam v celosvětovém měřítku. Je zároveň počátečním bodem k dalším dlouhodobým plánům, které vedou značku Vespa směrem k novým ambiciózním cílům prostřednictvím inovací a globálních partnerství. 

reklama


reklama


reklama