Skip to content
reklama


MOTO GUZZI ODEMYKÁ BRÁNU DO BUDOUCNOSTI MODELEM V100 MANDELLO

MOTO GUZZI ODEMYKÁ BRÁNU DO BUDOUCNOSTI MODELEM V100 MANDELLO

Text a foto: TZ
Text a foto: TZ
Text a foto: TZ

MOTO GUZZI ODEMYKÁ BRÁNU DO BUDOUCNOSTI MODELEM V100 MANDELLO, UKÁZKOVÝM PŘÍKLADEM MOTOCYKLOVÉ INOVACE

  • MODEL V100 MANDELLO JE NABITÝ REKORDNÍM MNOŽSTVÍM TECHNOLOGIÍ: JAKO PRVNÍ MOTOCYKL NA SVĚTĚ NABÍZÍ ADAPTIVNÍ AERODYNAMIKU; JAKO PRVNÍ MOTO GUZZI JE VYBAVEN SEMI-AKTIVNÍM ODPRUŽENÍM, INERCIÁLNÍ PLATFORMOU, NÁKLONOVÝM ABS A RYCHLOŘAZENÍM
  • ZCELA NOVÝ KONCEPT VŠESTRANNÉHO MOTOCYKLU JE KOMPAKTNÍ, SPORTOVNÍ, ALE POHODLNÝ. JEZDÍ JAKO ROADSTER A MÁ CESTOVNÍ AMBICE TOURERU
  • NOVÝ MOTOR COMPACT BLOCK, MODERNÍ A SOFISTIKOVANÝ DVOUVÁLEC, SE PYŠNÍ VZRUŠUJÍCÍM VÝKONEM A CHARAKTEREM MOTO GUZZI

Moto Guzzi oslavila v roce 2021 své 100. výročí a tento významný milník společnost bere jako základ, na kterém může začít budovat další století svojí historie. Budoucnost, která je již zmapována a díky níž bude Moto Guzzi pokračovat ve výrobě nádherných motocyklů: autentických a odvážných, věnovaných Guzzistům a všem ostatním, kteří chtějí patřit do rodiny Moto Guzzi. Moderních motocyklů překypujících šarmem, které se pyšní špičkovými technologiemi zaručujícími zábavu i bezpečnost a které jsou hrdě „Made in Italy“ v továrně v Mandello del Lario, která je i nadále epicentrem vášně pro Moto Guzzi. Legendární výrobní závod, který v nadcházejících letech získá zcela nový kabát díky ambicióznímu projektu restrukturalizace, rozšíření a rozvoje, se stane místem otevřeným všem, kdo chtějí sdílet vášeň pro značku s orlem ve znaku. Nová průmyslová vize založená na konceptech udržitelnosti životního prostředí a efektivního využívání zdrojů má za cíl ochránit „rodinné stříbro“ spojující tradici, inženýrství a design.

Jeden krok směrem k roku 2121 již byl učiněn a vzhledem k dosahu nového modelu Moto Guzzi V100 Mandello jde o hodně odvážný krok do budoucnosti. Číslo „100“ značí jednak první století, které nyní patří již minulosti, jako období vášně, dovedností, inovací a úspěchu, sportovních i komerčních, které umožnilo postavit některé z nejkrásnějších a nejoblíbenějších motocyklů na světě. „100“ zároveň symbolizuje druhé století, které právě začalo. A „100“ podle tradice Moto Guzzi vyjadřuje také objem nového velmi moderního motoru, základu pro řadu motocyklů nové generace, které se světu představí v nadcházejících letech.

Na prázdném listu papíru a se skutečně svobodnou fantazií značka Moto Guzzi vyvinula motocykl, který je svým stylem a obsahem velmi moderní, inovativní a nezaměnitelný. Spojuje sport a cestování, coby tradiční hodnoty Moto Guzzi, do jednoho jediného modelu. A tak V100 Mandello otevírá novou kapitolu v každém ohledu a interpretuje podobu sportovně-cestovního motocyklu inovativním způsobem a se svěží vizí. Kompaktní rozměry a dynamická sportovní jízda typická pro nejlepší roadstery se snoubí s pohodlím a ochranou cestovního motocyklu díky technologiím a aerodynamickým řešením, které využívá. V100 Mandello vyniká svou originalitou, která se vyhýbá jakékoli klasifikaci: nejde o kompromis, ale o konečnou syntézu kategorií, které byly až dosud považovány za diametrálně odlišné.

Obě verze se liší svou grafikou a výbavou, a zatímco již základní model Moto Guzzi V100 Mandello má velmi bohatou standardní výbavu, Moto Guzzi V100 Mandello S jde v oblasti výbavy a technologií ještě dál.

Revoluční dvouválec „Compact block“

90° podélně uložený V-twin s kapalinovým chlazením a dvojitým vačkovým hřídelem v hlavě (DOHC), prstovými zdvihátky a čtyřmi ventily na válec. Výkon je vysloveně sportovní, s maximální hodnotou 115 koní při 8700 ot./min, maximum točivého momentu je 105 Nm při 6750 ot./min, přičemž 82 % je k dispozici již při 3500 ot./min a omezovač je nastavený na minimálně 9500 ot./min.

Architektura podvozku: pro sport i cestování

Naplňující jízda je v podstatě výsledkem optimálního rozložení hmoty a snížení hmotnosti, které umožnila architektura motoru a 17litrová palivová nádrž, která zasahuje pod sedadlo. Přispívá tomu také speciální architektura rámu z ocelových trubek, která využívá motor jako nosný prvek k dosažení správné tuhosti pro zajištění stability a přesnosti jízdy a zároveň snížení hmotnosti. Moto Guzzi V100 Mandello S využívá pokročilý semi-aktivní systém odpružení Öhlins Smart EC 2.0, který dokáže číst asfalt a podle toho okamžik za okamžikem přizpůsobovat nastavení motocyklu. Speciální technologie semi-aktivního systému odpružení Smart EC 2.0 umožňuje jednoduchou a nastavitelnou kalibraci vidlice a tlumičů ve dvou provozních režimech, semi-aktivním a manuálním, přičemž oba lze volit pomocí tlačítek na řídítkách. Dva režimy, Comfort a Dynamic, upravují odpružení různými způsoby.

První na světě s adaptivní aerodynamikou

Technologie Moto Guzzi přispívá ke zvýšení komfortu i ochrany před větrem, přičemž jako první na světě využívá systém adaptivní aerodynamiky, který automaticky upravuje polohu deflektorů po stranách nádrže v závislosti na rychlosti a zvoleném jízdním režimu. Systém je součástí prvotřídního elektronického balíčku, který zahrnuje elektronický plyn Ride-by-Wire pro pečlivé řízení výkonu a spotřeby, pokročilou řídící jednotku Marelli 11MP a šestiosou inerciální platformu. Ta je díky akcelerometrům a gyroskopům, které obsahuje, schopna rozpoznat stav motocyklu vzhledem k vozovce, zaznamenávat a zpracovávat jízdní vstupy a odesílat data do ECU, která se efektivně stará o kontrolní parametry. Šestiosá platforma dovoluje využít plný potenciál náklonového ABS, vyvinutého ve spolupráci se společností Continental pro zajištění maximální bezpečnosti na silnici.

Čtyři jízdní režimy: Tour, Rain, Road a Sport, z nichž každý řídí tři různé typy mapování motoru, čtyři úrovně kontroly trakce, dvě úrovně brzdného účinku motoru, otevírání bočních deflektorů a u verze V100 Mandello S dokonce kalibraci semi-aktivního odpružení Öhlins Smart EC 2.0.

zobrazit směr jízdy přímo na přístrojové desce, jakmile je ve smartphonu nastaven cíl trasy.

Text a foto: TZ
Verze a barvy

V100 Mandello je k dispozici ve dvou verzích, které se liší výbavou. Moto Guzzi V100 Mandello přichází se standardní výbavou včetně kompletního LED osvětlení s denním svícením a veškeré dosud popsané elektroniky, včetně adaptivní aerodynamiky. Odpružení Kayaba je mechanicky nastavitelné. Barevná provedení této verze jsou: Bianco Polare, elegantní matný bílý odstín sladěný s matnými zlatými ráfky, a Rosso Magma s jasně červenými ráfky. Kromě toho je tu nádherná limitovaná edice V100 Mandello Aviazione Navale v počtu pouhých 1913 číslovaných kusů, která připomíná silné pouto, které mezi Moto Guzzi a italským námořnictvem trvá už více než století.

Balíček standardní výbavy zahrnuje snímač tlaku v pneumatikách TPMS a vyhřívané rukojeti, zatímco sériové číslo je vyryto laserem na držáku řídítek. Každý motocykl je dodáván se speciální plachtou a pamětní plaketou. Prémiová verze se nazývá V100 Mandello S a vyznačuje se ještě honosnější výbavou, která zahrnuje semi-aktivní odpružení Öhlins Smart EC 2.0, rychlořazení, vyhřívané rukojeti, TPMS (indikátor tlaku v pneumatikách) a systém Moto Guzzi MIA. Tato verze se dodává ve dvou barevných provedeních. Verde 2121 je nejikoničtější, přebírá zelenou a šedou použitou na modelu 8 Cilindri, nejslavnějším závodním motocyklu na světě, zatímco Grigio Avanguardia se chlubí nejsportovnější a nejmodernější barvou. Obě verze jsou dodávány s matně černými lakovanými ráfky.

reklama


reklama


reklama