MOTO GUZZI ODEMYKÁ BRÁNU DO BUDOUCNOSTI MODELEM V100 MANDELLO
MOTO GUZZI ODEMYKÁ BRÁNU DO BUDOUCNOSTI MODELEM V100 MANDELLO
MOTO GUZZI ODEMYKÁ BRÁNU DO BUDOUCNOSTI MODELEM V100 MANDELLO, UKÁZKOVÝM PŘÍKLADEM MOTOCYKLOVÉ INOVACE
- MODEL V100 MANDELLO JE NABITÝ REKORDNÍM MNOŽSTVÍM TECHNOLOGIÍ: JAKO PRVNÍ MOTOCYKL NA SVĚTĚ NABÍZÍ ADAPTIVNÍ AERODYNAMIKU; JAKO PRVNÍ MOTO GUZZI JE VYBAVEN SEMI-AKTIVNÍM ODPRUŽENÍM, INERCIÁLNÍ PLATFORMOU, NÁKLONOVÝM ABS A RYCHLOŘAZENÍM
- ZCELA NOVÝ KONCEPT VŠESTRANNÉHO MOTOCYKLU JE KOMPAKTNÍ, SPORTOVNÍ, ALE POHODLNÝ. JEZDÍ JAKO ROADSTER A MÁ CESTOVNÍ AMBICE TOURERU
- NOVÝ MOTOR COMPACT BLOCK, MODERNÍ A SOFISTIKOVANÝ DVOUVÁLEC, SE PYŠNÍ VZRUŠUJÍCÍM VÝKONEM A CHARAKTEREM MOTO GUZZI
Moto Guzzi oslavila v roce 2021 své 100. výročí a tento významný milník společnost bere jako základ, na kterém může začít budovat další století svojí historie. Budoucnost, která je již zmapována a díky níž bude Moto Guzzi pokračovat ve výrobě nádherných motocyklů: autentických a odvážných, věnovaných Guzzistům a všem ostatním, kteří chtějí patřit do rodiny Moto Guzzi. Moderních motocyklů překypujících šarmem, které se pyšní špičkovými technologiemi zaručujícími zábavu i bezpečnost a které jsou hrdě „Made in Italy“ v továrně v Mandello del Lario, která je i nadále epicentrem vášně pro Moto Guzzi. Legendární výrobní závod, který v nadcházejících letech získá zcela nový kabát díky ambicióznímu projektu restrukturalizace, rozšíření a rozvoje, se stane místem otevřeným všem, kdo chtějí sdílet vášeň pro značku s orlem ve znaku. Nová průmyslová vize založená na konceptech udržitelnosti životního prostředí a efektivního využívání zdrojů má za cíl ochránit „rodinné stříbro“ spojující tradici, inženýrství a design.
Jeden krok směrem k roku 2121 již byl učiněn a vzhledem k dosahu nového modelu Moto Guzzi V100 Mandello jde o hodně odvážný krok do budoucnosti. Číslo „100“ značí jednak první století, které nyní patří již minulosti, jako období vášně, dovedností, inovací a úspěchu, sportovních i komerčních, které umožnilo postavit některé z nejkrásnějších a nejoblíbenějších motocyklů na světě. „100“ zároveň symbolizuje druhé století, které právě začalo. A „100“ podle tradice Moto Guzzi vyjadřuje také objem nového velmi moderního motoru, základu pro řadu motocyklů nové generace, které se světu představí v nadcházejících letech.
Na prázdném listu papíru a se skutečně svobodnou fantazií značka Moto Guzzi vyvinula motocykl, který je svým stylem a obsahem velmi moderní, inovativní a nezaměnitelný. Spojuje sport a cestování, coby tradiční hodnoty Moto Guzzi, do jednoho jediného modelu. A tak V100 Mandello otevírá novou kapitolu v každém ohledu a interpretuje podobu sportovně-cestovního motocyklu inovativním způsobem a se svěží vizí. Kompaktní rozměry a dynamická sportovní jízda typická pro nejlepší roadstery se snoubí s pohodlím a ochranou cestovního motocyklu díky technologiím a aerodynamickým řešením, které využívá. V100 Mandello vyniká svou originalitou, která se vyhýbá jakékoli klasifikaci: nejde o kompromis, ale o konečnou syntézu kategorií, které byly až dosud považovány za diametrálně odlišné.
Obě verze se liší svou grafikou a výbavou, a zatímco již základní model Moto Guzzi V100 Mandello má velmi bohatou standardní výbavu, Moto Guzzi V100 Mandello S jde v oblasti výbavy a technologií ještě dál.
Revoluční dvouválec „Compact block“
90° podélně uložený V-twin s kapalinovým chlazením a dvojitým vačkovým hřídelem v hlavě (DOHC), prstovými zdvihátky a čtyřmi ventily na válec. Výkon je vysloveně sportovní, s maximální hodnotou 115 koní při 8700 ot./min, maximum točivého momentu je 105 Nm při 6750 ot./min, přičemž 82 % je k dispozici již při 3500 ot./min a omezovač je nastavený na minimálně 9500 ot./min.
Architektura podvozku: pro sport i cestování
Naplňující jízda je v podstatě výsledkem optimálního rozložení hmoty a snížení hmotnosti, které umožnila architektura motoru a 17litrová palivová nádrž, která zasahuje pod sedadlo. Přispívá tomu také speciální architektura rámu z ocelových trubek, která využívá motor jako nosný prvek k dosažení správné tuhosti pro zajištění stability a přesnosti jízdy a zároveň snížení hmotnosti. Moto Guzzi V100 Mandello S využívá pokročilý semi-aktivní systém odpružení Öhlins Smart EC 2.0, který dokáže číst asfalt a podle toho okamžik za okamžikem přizpůsobovat nastavení motocyklu. Speciální technologie semi-aktivního systému odpružení Smart EC 2.0 umožňuje jednoduchou a nastavitelnou kalibraci vidlice a tlumičů ve dvou provozních režimech, semi-aktivním a manuálním, přičemž oba lze volit pomocí tlačítek na řídítkách. Dva režimy, Comfort a Dynamic, upravují odpružení různými způsoby.
První na světě s adaptivní aerodynamikou
Technologie Moto Guzzi přispívá ke zvýšení komfortu i ochrany před větrem, přičemž jako první na světě využívá systém adaptivní aerodynamiky, který automaticky upravuje polohu deflektorů po stranách nádrže v závislosti na rychlosti a zvoleném jízdním režimu. Systém je součástí prvotřídního elektronického balíčku, který zahrnuje elektronický plyn Ride-by-Wire pro pečlivé řízení výkonu a spotřeby, pokročilou řídící jednotku Marelli 11MP a šestiosou inerciální platformu. Ta je díky akcelerometrům a gyroskopům, které obsahuje, schopna rozpoznat stav motocyklu vzhledem k vozovce, zaznamenávat a zpracovávat jízdní vstupy a odesílat data do ECU, která se efektivně stará o kontrolní parametry. Šestiosá platforma dovoluje využít plný potenciál náklonového ABS, vyvinutého ve spolupráci se společností Continental pro zajištění maximální bezpečnosti na silnici.
Čtyři jízdní režimy: Tour, Rain, Road a Sport, z nichž každý řídí tři různé typy mapování motoru, čtyři úrovně kontroly trakce, dvě úrovně brzdného účinku motoru, otevírání bočních deflektorů a u verze V100 Mandello S dokonce kalibraci semi-aktivního odpružení Öhlins Smart EC 2.0.
zobrazit směr jízdy přímo na přístrojové desce, jakmile je ve smartphonu nastaven cíl trasy.
Verze a barvy
V100 Mandello je k dispozici ve dvou verzích, které se liší výbavou. Moto Guzzi V100 Mandello přichází se standardní výbavou včetně kompletního LED osvětlení s denním svícením a veškeré dosud popsané elektroniky, včetně adaptivní aerodynamiky. Odpružení Kayaba je mechanicky nastavitelné. Barevná provedení této verze jsou: Bianco Polare, elegantní matný bílý odstín sladěný s matnými zlatými ráfky, a Rosso Magma s jasně červenými ráfky. Kromě toho je tu nádherná limitovaná edice V100 Mandello Aviazione Navale v počtu pouhých 1913 číslovaných kusů, která připomíná silné pouto, které mezi Moto Guzzi a italským námořnictvem trvá už více než století.
Balíček standardní výbavy zahrnuje snímač tlaku v pneumatikách TPMS a vyhřívané rukojeti, zatímco sériové číslo je vyryto laserem na držáku řídítek. Každý motocykl je dodáván se speciální plachtou a pamětní plaketou. Prémiová verze se nazývá V100 Mandello S a vyznačuje se ještě honosnější výbavou, která zahrnuje semi-aktivní odpružení Öhlins Smart EC 2.0, rychlořazení, vyhřívané rukojeti, TPMS (indikátor tlaku v pneumatikách) a systém Moto Guzzi MIA. Tato verze se dodává ve dvou barevných provedeních. Verde 2121 je nejikoničtější, přebírá zelenou a šedou použitou na modelu 8 Cilindri, nejslavnějším závodním motocyklu na světě, zatímco Grigio Avanguardia se chlubí nejsportovnější a nejmodernější barvou. Obě verze jsou dodávány s matně černými lakovanými ráfky.