Skip to content
reklama


REDAKCE TESTUJE: Přilba HJC IS 17 Spark MC1

REDAKCE TESTUJE: Přilba HJC IS 17 Spark MC1

Vzhledem k naší práci není helem nikdy dost. Tedy takhle – ne, že bychom se o ně nestarali a bylo nám jedno, jak budou po sezóně vypadat, to určitě ne.

Spíš jde o to, že vzhledem k průměrně naježděným kilometrům (cca 30 000 ročně) u nás dostává výstroj na frak víc než jinde.

HJC-IS17_SPARK_MC111

A tak si pečlivě vybíráme. Nejen proto, že se chceme logicky cítit ve výstroji pohodlně a že dost koukáme na bezpečnost, ale také proto, že nechceme uprostřed sezóny řešit, že se to či ono rozpadlo nebo zestárlo rychleji, než je zdrávo. A přileb se to týká snad ze všeho nejvíc. Víte, jak je otravné, když se vám po pár desítkách tisíc kilometrů vytahá nebo potrhá polstrování? Nebo se rozpadne ovládání ventilace? Případně přestanou fungovat úchyty plexi, takže se vám plégo neustále klepe před očima, až z toho dostanete málem nervový tik? A samozřejmě se to stane ve chvíli, kdy jste stovky kiláků od baráku, takže s tím dost dobře nemůžete nic dělat a jen více či méně hlasitě trpět. Že se vám to nikdy nestalo? Tak to buďte rádi. Mě jo a proto jsem při výběru přilby velice opatrný. Ovšem na druhou stranu mě baví zkoušet nové věci a v žádném případě to není o tom, že bych zamrznul u jedné značky a jen měnil starý model za nový. Takže trochu taková schíza.

HJC-IS17_SPARK_MC11

Musím se ale přiznat, že zrovna u HJC jsem nějak zvlášť velké obavy neměl. Tahle značka je ve světě velmi úspěšná, navíc v ní jezdí kamarád Michal „Indi“ Dokoupil a ten by si, hádám, na šišku nic špatného nedal.

Z loňské nabídky HJC mě nejvíc zaujal model IS 17. Proč? No protože má sluneční clonu. Navíc sluneční clonu, která se perfektně ovládá a má tři pozice nastavení. Na temeni má přilba dva „ovladače“ – jedním clonu spouštíte (a nastavujete do zvolené pozice), druhým ji deaktivujete. Sakra, to zní složitě…tak jinak: nahoře na helmě je jeden umělohmotný čudl, který když zatáhnete směrem k čelu, sklopí se clona. Když zmáčknete druhý, clona se bleskurychle zasune. Šikovná věc, když vjedete třeba do tunelu, nemusíte nikde nic lovit po straně přilby, prostě jen sáhnete na temeno, udělá to cvak a už si nepřipadáte jako Ray Charles. To vše samozřejmě v pohodě i v rukavicích.

 

 

Stejně pohodově se ovládá i ventilace, jak ta horní, tak spodní. To platí i o zámku plexi, který je umístěn v jeho přední části – samotné plexi je nastavitelné v několika polohách, je opatřeno úpravou antifog a antiscratch (proti zamlžení a poškrábání) a má přípravu na pinlock (který je součástí dodávky). Mimochodem, IS 17 disponuje moderním ventilačním systémem ACS, který slušně odvádí horký vzduch a vlhkost a aby vám začalo být pořádné horko, museli byste jezdit po Sahaře.

Skořepina přilby je vyrobena z polykarbonátu, hmotnost je 1500 gramů. Vnitřek z antibakteriálního a antizápachového materiálu je kompletně vyjímatelný, takže ho můžete pohodlně vyprat. Osobně jsem byl zvědavý na „antizápachovou“ vlastnost polstru… no, ruku na srdce, nebudu teď tvrdit, že po celodenním ježdění ve vedru připomíná vnitřek helmy vůní rozkvetlou zahradu, ale taky nesmrdí, jak říkával můj děda, jako psí kšíry. Takže to asi fakt alespoň částečně funguje.

JKM_0614

Pokud mám hodnotit pohodlí, není si na co stěžovat. Helma sedí na hlavě velmi dobře, nezačne jankovatět ani při vyšší rychlosti a odpustí si i zvukové projevy, je tichá. V pohodě do ní dostanu i brýle a ani montáž sluchátek intercomu nezpůsobila žádný problém.

Vlastně jedinou věc, kterou bych jí vytknul, je zapínání. Tedy ne že by nedrželo, drží dobře, ale jedná se o mikrosponu a já jsem zvyklý spíš na D kroužky. Jistě, jde o subjektivní záležitost, spoustě lidí zase vyhovuje určitě mikrospona víc…

JKM_0556

Ani po roce intenzivního používání se na helmě neobjevilo žádné poškození, vše pracuje, jak má a dokonce se nijak výrazně nepoškrábalo plexi. Jsem s ní spokojený a za sebe tedy můžu HJC IS 17 jen doporučit – v téhle cenové hladině jde o jednu z nejlepších voleb a dalo by se říct, že za málo peněz dostanete fakt hodně muziky.

Vydání: 3/2015

Text: Ivan Scoob Bezděk

Foto: Jana Kolací, Archiv

https://www.bonmoto.cz/

reklama


reklama


reklama