Skip to content
reklama


REDAKCE TESTUJE: helma Bell RS1

REDAKCE TESTUJE: helma Bell RS1

Je to jen jedna z legend, které používaly - nebo stále používají - helmy této tradiční americké značky, která vyrábí své helmy již od roku 1954. A to nejen pro řidiče motocyklů, ale i pro piloty závodních automobilů a cyklisty.
Je to jen jedna z legend, které používaly - nebo stále používají - helmy této tradiční americké značky, která vyrábí své helmy již od roku 1954. A to nejen pro řidiče motocyklů, ale i pro piloty závodních automobilů a cyklisty.
Je to jen jedna z legend, které používaly - nebo stále používají - helmy této tradiční americké značky, která vyrábí své helmy již od roku 1954. A to nejen pro řidiče motocyklů, ale i pro piloty závodních automobilů a cyklisty.

Jako Ayrton Senna

Text: Libor „Libabiba“ Kozinka

Foto: archiv redakce

Je to jen jedna z legend, které používaly – nebo stále používají – helmy této tradiční americké značky, která vyrábí své helmy již od roku 1954. A to nejen pro řidiče motocyklů, ale i pro piloty závodních automobilů a cyklisty.

X001-Y001

Doby, kdy jsme si vybírali přilbu podle toho, jak moc se nám líbí anebo jen podle toho, aby byla „jiná, než mají ostatní“ jsou už dávno minulostí. Dnes je nabídka pestrá a tak rozhoduje spousta jiných parametrů, jako jsou váha, použitý materiál, renomé značky a samozřejmě v neposlední řadě cena. Mezi společnosti, které se propracovaly za svou éru až mezi top světové značky, patří i firma Bell. A proto, když zazněla v redakci věta „nechceš novou helmu Bell?“, moje odpověď byla jasná – i přesto, že jsem byl se svou původní helmou spokojen. Jen se tedy doladila barevná kombinace a velikost, a už jsem čekal jen na doručení. Na testování jsem dostal model RS1, který je typem, řadícím se mezi nejvyšší řadu Bell Star a nižší třídu Bell Qualifer DLX. Tato helma patří do vyšší střední třídy a při její tvorbě byl kladen veliký důraz na aerodynamickou čistotu a vyváženost. Skořepina je vyrobena z kompozitového materiálu, karbonu a kevlaru. Mezi špičku na trhu patří i ventilace helmy, která byla zkoušena v aerodynamickém tunelu. Je vybavena vhodně umístěnými větracími otvory v přední části skořepiny a zadní otvory společně s deflektorem vytvářejí podtlak, který urychluje dokonalou a rychlou ventilaci. Interiér je doplněn antialergenní úpravou se všitými stříbrnými vlákny, zajištujícími hygienickou stálost. Samozřejmostí je zapínání polstrovaným řemínkem s D kroužkem. Řemínek má magnetický konec, který se připne ke kroužku a odpadá tak jeho hledání při sundavání – sice jen drobnost, ale příjemná

white-emblem-360-view-rs-1-helmet-10 white-emblem-360-view-rs-1-helmet-3

S helmou jsme dostali další patentovanou vychytávku a sice fotochromatické (samozatmavovací) hledí. Moje přemíra zvědavosti způsobila, že hned při doručení zásilky jsme na terase redakce v letním slunci hledí zkoušeli tzv. „nasucho“. Výměna tohoto plexi za původní byla jednoduchá, nebylo potřeba žádného nářadí (systém Click release).

Helma dobře padne na hlavu, první lehké tlačení se upravilo zatlačením do inkriminovaných míst. Polstrování je doplněno bradovým chráničem a krčním polstrováním pro snížení hlučnosti, takže nepůsobí žádné nepříjemné pískání atd. Zmíněnou ventilaci jsem ocenil v italském horkém červenci, kdy jsme najezdili během dne 450 km, jak po apeninských silničkách, tak i při jízdě v kolonách na přímém slunci. Nedochází k přehřívání, což lze ještě při pomalé jízdě podpořit třípolohovým zámkem plexi (první poloha je zamčeno, druhá mikroventilace, kdy vám v helmě příjemně profukuje a přitom nefouká do očí, třetí je plně odvíratelná). Ovládání zámku v rukavicích je naprosto jednoduché.

2013_bell_rs_1_emblem_helmet_white__40148.1408008472.1280.1280 bell_rs1_emblem_helmet_detail

A teď k fotochromatickému plexi. Jeho samozatmavovací schopnosti, ke kterým jsem byl zpočátku lehce nedůvěřivý, se osvědčily na jedničku – vjedete do přímého slunce a hledí se samo zatmaví, nastane přechod do stínu (třeba tunel, takže v podstatě tma) a hle, k mému údivu vidím jako s čirým plexi. Ještě ho zkouším úplně otevřít, abych viděl rozdíl, ale fakt to funguje výborně, rychlé přechody nejsou problém, i když malilinkaté zpoždění tam samozřejmě je. I častá jízda v noci, kdy jsme střídali městské osvětlení a tmu, probíhala také bez problémů, hned jsem zapomněl na návraty v noci s tmavým plexi.

_RAD9286 _M_L6470

Jen jednu nevýhodu oproti tmavému to má – když koukáte holkám „do očí“, nesmíte zapomínat, že když není slunce, tak i ony vám už do vašich očí vidí…

Celkový dojem: helma je velmi pohodlná i po delší jízdě, kdy vůbec nebolí hlava ani krk, díky velmi dobré aerodynamice a rozložení hmotnosti. Určitě, když se budete rozhodovat pro tento model, nezapomeňte si rovnou přikoupit fotochromatické plexi – rozhodně stojí za pár korun navíc.

www.globalmoto.cz

Vyšlo v Motorbike 10/2014

reklama


reklama


reklama