reklama


Motosalon ukáže desítky motocyklových novinek

Motosalon ukáže desítky motocyklových novinek

Motosalon ukáže desítky motocyklových novinek!

 

Za chvíli se otevřou brány 11. ročníku veletrhu Motosalon na brněnském výstavišti. Areál obsadí více než 150 firem, které zastupují 390 značek. Nebudou mezi nimi chybět všichni hlavní motocykloví výrobci a výrobci čtyřkolek. Vedle japonské čtyřky (Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki) bude na výstavě silné italské zastoupení díky značkám Aprilia, Ducati, Benelli, MV Agusta, Piaggio či Moto Guzzi. Nebudou chybět také ikony v podobě německé BMW, amerického Harley-Davidsonu nebo Indiánů, rakouské KTM nebo britského Triumphu. Na své si přijdou i příznivci domácí značky Jawa či Böhmerlandu. Čtyřkolkáře potěší kompletní expozice Can-am, BRP a a také značek ODES, Linhai či Arctic Cat!

A nyní se podívejte, na jaké novinky se lze těšit. Ptali jsme se přímo našich vystavovatelů.

Libor Nevima – Benelli
Jednou z hlavních novinek u italské Benelli je letos naháč Leoncino 800, který vychází z úspěšné menší pětistovky a dvěstěpadesátky. Nový scrambler vyjede ve dvou verzích. Vedle té standardní silniční bude k dispozici více dobrodružný Trail. Oba mají stejný základ v řadovém kapalinou chlazeném dvouválci o maximálním výkonu 60 kW (81,6 HP), který sedí v příhradovém trubkovém rámu.

Petr Krajča – BMW
Německá BMW vyvinula dosud největší motocyklový dvouválec s ležatými protilehlými válci. Čtyřtaktní srdce o objemu 1800 ccm, které bude k vidění na letošním Motosalonu, firma nedávno představila v konceptu R18. Letos by se měl dočkat sériové podoby ve velkém cruiseru, který se má konceptem inspirovat. Působivý koncept R18 čerpal z klasického bavoráku R5 z roku 1936. Vedle velkého boxeru BMW do Brna přiveze novinky v podobě naháče F 900 R a cestovní verze F 900 XR.  Oba stroje pohání řadový dvouválec o objemu 895 ccm a výkonu 105 koní. Další letošní novinkou je nová generace sportovně-cestovního modelu S 1000 XR.

Veronika Michlová – Ducati
Italská Ducati, která v posledních letech slaví úspěchy se svým Superbikem PanigaleV4, vyslyšela volání fanoušků a z motorky sundala kapotáž. Výsledkem je nový naháč Streetfighter V4 poháněný čtyřválcem o objemu 1 103 kubických centimetrů a výkonu 153 kW (208 k). Od nekompromisního závoďáku Panigale se přitom v podstatě liší pouze designem a pozicí jezdce.

Michal Fric – Harley-Davidson
Letos to bude u H-D opravdu nadupané! Značka ukáže oba prototypy na očekávaných novinek – Pan America a Bronx. Dále pak elektrický a superrychlý model Livewire a v neposlední řadě i zajímavý kousek pro malé a velké návštěvníky. Díky tomu bude expozice společnosti Harley-Davidson, tak jako každý rok, v neustálém obležení.

Petr Hubáček – Honda
Největší motocyklová značka Honda si na svůj stánek přichystala hned několik novinek. Jeden z nejoblíbenějších skútrů v Evropě SH125i vstupuje do roku 2020 jako prakticky nový stroj s přepracovanou kapotáží, novým čtyřventilovým motorem s rychlejší akcelerací a systémem nastavitelné kontroly trakce. Další novinou je cestovní enduro AfricaTwin Adventure Sports, které má díky zvýšení zdvihového objemu vyšší výkon i točivý moment, zatímco hmotnost se snížila o 5 kg. Pozornost si zaslouží i zbrusu nová verze sportovního Fireblade. Ten se pyšní nejsilnějším motorem v nabídce značky, řadovým litrovým čtyřválcem o výkonu 217 koní a kroutícím momentem 113 Nm.

Ondřej Hrůza – Indian
Rodina americké legendární značky Indian se rozrostla o plnokrevného cestovatele. Nový model Indian Challenger má vše, co se od velkého cestovního motocyklu čeká. Silný motor, pohodlný podvozek, velkou kapotáž i komfortní výbavu. Základem nového modelu je tradiční rám z hliníkové slitiny, v němž je uložen zcela nový vidlicový dvouválec PowerPlus o objemu 108 krychlových palců, což je 1 769 cm3. Motor s chlazením kapalinou má nejvyšší výkon 90 kW (122 koní).

 

 

 

Jiří Kraft – Jawa
Tuzemští fandové značky Jawa by se letos měli dočkat zahájení prodeje retro modelu Jawa 300, který vyrábí v Indii v licenci společnost Mahindra. Jawa letos v ČR počítá s prodejem několika kusů, větší objem chce prodat v příštím roce. Motorka vycházející z klasické kývačky musela projít evropskou homologací, protože místní normy se od indických výrazně liší.

 

 

Petr Majer – Kawasaki
Kawasaki letos představuje celkem 9 nových modelů. Jako hlavní novinku přiveze nejvýkonnější naháč, který doplňuje svou rodinu kompresorových modelů H2. Motocykl má 200 koní a je vybaven tou nejlepší dostupnou technologií. Další důležitou novinkou je model Z900, který má nově kontrolu trakce, palivové mapy, barevný TFT displej led osvětlení, nový design, a to stále za velmi příznivou cenu. Další novinky jsou: oblíbený naháč Z650, cestovní Ninja 1000SX, sportovní Ninja 650 a například i lehké endruro KLX 230.

Tomáš Loukota – Suzuki
Hlavní novinkou Suzuki pro letošní rok je nová generace populárního cestovního endura V-Strom. Největší z rodiny V-Stromů dostala nové označení 1050 místo dosavadního 1000. Motor má přitom pořád stejný zdvihový objem 1037/ccm, ale doznal několik úprav, aby plnil novou emisní normu Euro 5. Výkon byl navýšený ze 74 kW (101 koní) na 79 kW (107 koní), krouťák naopak o jeden Nm klesl. Design se oproti aktuálnímu provedení výrazněji nezměnil, přední světlo má nový tvar a dostalo komplet LED technologii.

Radek Klimeš – Triumph
Britský výrobce Triumph si pro letošek připravil inovované enduro Tiger. Hlavní změnou je zvětšení zdvihového objemu řadového tříválce z 800 na téměř 900 ccm. Maximální výkon však zůstal na hodnotě 70 kW (95 k). Triumph letos přichází hned se třemi variantami Tigeru 900. Základní model doplňuje v nabídce cestovněji vybavená varianta GT a více do terénu určená verze Rally. Obě specializované varianty lze navíc pořídit ve vyšší specifikaci Pro. Kromě novinek určených pro dobrodružství mimo zpevněné cesty nabídne letošní expozice Triumph také Rocket 3 – motocykl s největším sériově vyráběným motorem na světě. Impozantní stroj se představí hned ve dvou verzích. Sportovní s označením R a cestovně zaměřené GT.

Martin Tománek – Yamaha
Na rok 2020 japonská Yamaha nachystala nejsportovnější a nejvýkonnější skútr, který dosud vyrobila. Inovovaný TMAX má zvýšený objem dvouválcového agregátu na 560 ccm s vyšším výkonem o 3,5 procenta, novou agresivnější kapotáž a přepracované odpružení. K dostání bude i v lépe vybavené verzi TMAX Tech MAX. Yamaha letos podrobila modernizaci i model Tracer 700. Sympatický dvouválec střední třídy dostal především novou radikálnější kapotáž. Její součástí jsou i obměněná přední světla kombinující LED proužky pro denní svícení a dva malé čtvercové LED projektorové světlomety.

Petr Veruněk – Kymco
Tchajwanskou značku Kymco si většina lidí spojuje hlavně se skútry. Firma je ale již nějakou dobu činná i na poli elektrických motorek. Poslední novinkou v této oblasti je elektrický naháč RevoNEX. Ten zaujme nejen vyspělými technologiemi, ale i svými výkony. Maximálka je 205 km/h. Motorka je vybavená šestistupňovou převodovkou, aby bylo možné využít celý potenciál elektromotoru. Ten rozpohybuje stroj z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny, z nuly na svou maximálku 205 km/h pak za 11,8 vteřiny. Zvuk elektrického agregátu je vylepšovaný systémem AAM, což je zkratka pro Active Acoustic Motor. Ten dokáže přirozený zvuk motoru doplnit vícefrekvenčním akustickým generátorem.

 

Petr Veruněk – Mondial
Znovuobnovená italská značka Mondial se má čile k světu. Pro letošní rok si nachystala atraktivní novinky v podobě strojů zaměřených na plochou dráhu. Jako první dorazí zhruba v květnu model Flat Track s motorem 125 ccm, větší model s označením 300 bude následovat. Motorka bude mít již léty prověřený jednoválcový motor se vstřikováním a výkonem 11 kW, který je spojený s 6stupňovou převodovkou. Vychází z velmi oblíbených modelů HPS 125 a HPS 300, které se již v Česku prodávají.

Peter Knobloch – Böhmerland
Motocykl Böhmerland, bude k mání i ve verzi s 0% emisní pohonnou jednotkou. Stroj s eko pohonem však nemusí být na elektřinu, jak by se dalo dle současného trendu očekávat. O tom, zda se bude eko verze s 0% emisní pohonnou jednotkou (dosahující rychlosti až 200 km/h), kterou v současnosti na trhu nikdo nepoužívá, vyrábět vedle kompresorem přeplňované benzínové šestistovky, má rozhodnout zájem zákazníků a investorů. Designové studie Böhmerlandu 21 se představilo na loňském Motosalonu. Nyní již existuje funkční provedení benzínové a elektrické verze. Třetí inovativní a revoluční varianta je v tuto chvíli připravena jako investiční příležitost pro investory, kdy se nabízí sériová výroba a široký zájem veřejnosti o volnočasový motocykl na bezpečnou zelenou energii.

Adam Žert – Aprillia, Vespa, Moto Guzzi, Piaggio
Z hlediska prodejních očekávání nejzajímavější z nabídky společnosti Faber Moto bude skútr – nový Medley 125 s 15koňovým motorem. Motor Medley posílil díky větším ventilům, jiným vačkám, novému pístu, sání i vstřikování. Nový je rovněž výfukový systém. Vylepšení doznalo i sedlo s lepší ergonomií. U Aprilie je to nové RSV4 1100 Factory s novým, velmi chváleným, semiaktivním podvozkem. Moto Guzzi přinese dovybavený bestseller V85 Travel a Vespa přinese jednak novou Elettricu s větší maximální rychlostí až na 70 km/h a ukáže i nový design Vespy GTS racing 60s se zlatými ráfky inspirovaný závodními modely aut z 60 let minulého století.

Miroslav Lacko – Husqvarna  
Značka Husqvarna pro letošní rok výrazně inovovala svou enduro řadu. Mezi dvoutakty se objevuje nová TE 150i s elektronickým vstřikováním, která se stává hvězdou modelového roku 2020. Všechna endura vycházejí z loňských motokrosových modelů a více než šedesát procent je toho na nich nového. Čtyřtakty jsou čtyři, tedy FE 250, 350, 450 a 501, a dvoutakty tři, konkrétně TE 250i, TE 300i a fungl nové TE 150i. Vedle sériové produkce si Husqvarna pro letošek připravila ještě jedno překvapení, které vyvolává vzpomínky na dálková cestovní endura z devadesátých let. Husqvarna Norden 901 Concept dává již svým označením najevo, že prozatím nemíří na trh, ale je pouhým výstavním konceptem.

Ondřej Metela – MV Agusta
Italská MV Agusta si pro letošní rok připravila novinku v podobě sériové verze stroje Superveloce 800. Motocykl vycházející ze supersportu F3 800 pohání tříválec s klikovou hřídelí rotující v opačném směru o objemu 675 ccm a výkonu 148 koní. Nebude chybět ani „zlatá“ verze Oro s výkonem zvýšeným na 153 koní díky závodnímu výfuku a upravené řídící jednotce. Nechybí nejmodernější elektronika včetně obousměrného quickshifteru a kontroly trakce v 8 stupních. Vše se ovládá přes pětipalcový barevný TFT displej, který lze propojit s chytrým telefonem.

Martin Cieslar – Royal Enfield
Návštěvníci se mohou těšit na upraveného Interceptora do podoby tolik žádaného scramblera. Dále ve spolupráci s plzeňskou Fakultou designu a umění Ladislava Sutnara ukáže RE veřejnosti studentský projekt upraveného designu modelu Continental GT. Specialitkou bude vyhodnocení prvního ročníku akce Royal KickStartBattle, která je zaměřená na custom úpravě motocyklů. A samozřejmě návštěvníci uvidí i všechny aktuální sériové modely včetně legendárních modelů Bullet a Classic 500, jejichž výroba a prodej letos definitivně končí. Mimochodem, model Bullet je od roku 1932 vůbec nejdéle vyráběným motocyklem na světě! Pokud by ho ještě chtěl někdo vlastnit, měl by si rychle pospíšit. Brzo nebudou.

Více info na: https://www.ibvv.cz/cs/akce/motosalon

Text: TZ

Foto: archiv Motorbike, TZ

reklama


reklama


reklama
Přejít nahoru