Skip to content
reklama


Motorbike 5/2023

Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek, od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět na 124 stranách!

Testy:

  • Moto Guzzi V100 Mandello
  • Ducati Diavel V4
  • Honda CB750 Hornet – Novinka 2023!
  • CFMOTO 300CL-X – Novinka 2023!
  • Zontes 350 TOUR II
  • Yuki 125i Coral
  • Kult – Honda Hornet
  • TGB Blade 600 LTX MAX EPS

TESTY V MOTORBIKE KVĚTEN:

Moto Guzzi V100 Mandello

Asi neexistuje člověk, který by neznal lehce vlezlou reklamu známého energeťáku, končící sloganem „Red Bull vám dává křídla“. Podobný slogan by mohla začít používat klidně i Moto Guzzi, protože její žhavá novinka, V100 Mandello, křídla (teda spíš křidélka) opravdu má. A zatímco v piksle s Red Bullem je budete hledat marně, u Moto Guzzi jsou vidět na první pohled!

Ducati Diavel V4

Říká se, že chrom je známkou luxusu, ale taky lenosti. Možná proto na nově čtyřválcovém Diavelu žádný nenajdeš. Zapni launch control, podrž v režimu Sport plnej a zadní dvě stě čtyřicítka ti s pomocí závodní elektroniky naservíruje obdobný pocit, jaké zažívají piloti Hornetů po odjištění kotvy elektromagnetického katapultu. Ta věc v monokokovém rámu generuje až hříšnou radost!   

Honda CB750 Hornet

Jsou motorky, které mají jen číselné označení. Potom jsou motorky, které k němu mají i jméno a v úplně nejlepším případě stojí za tím za jménem kus historie. A přesně o takové motorce tu bude řeč. Pod názvem Hornet si většina z nás představí naprosto konkrétní siluetu, zvuk nebo barvu laku. Většina z nás, co jezdí déle, se s tímhle strojem někde potkala, takže je důvěrně známý. Jaký je ale Hornet roku 2023?

CFMOTO 300CL-X

Podobně, jako vybízí k zamyšlení samotná značka CFMOTO (CF jako Chun Feng, v překladu „jarní vánek“), jsou plná tajemství i písmena CL-X. Můžeme zkusit zaimprovizovat a myslet si, že C je zkratka pro „City“, L třeba pro něco jako „Launch“ a X je buď odvozené od tvaru rámce světlometu, případně je to symbol pro Crossover, což je kategorie vozidel, které v sobě nesou prvky rozdílných zaměření. K čemu ale doopravdy je a do jaké užitné kategorie toto tříkilo patří, odhalí náš test.

Zontes 350 TOUR II

Čínské značky již delší čas dokazují, že umí vyrobit nejen striktně účelové stroje, ale i motorky a skútry se slušivým designem a spoustou moderních prvků. Příkladem může být právě Zontes. Jeho malorážkové cestovní enduro 350 TOUR II naprosto vyvrací mýty o odbytém zpracování a laciném vzhledu. A to přes fakt, že zdaleka nejde o drahou motorku.

Yuki 125i Coral

Loňský rok byl ve znamení rostoucích cen pohonných hmot. První šok jsme zažili v březnu, kdy průměrná cena benzínu vylétla na 46 Kč (ještě tři týdny předtím byla cca 37,5 Kč). Další vlna přišla v červnu a benzín stál již téměř 48 korun za litr. Žádná hitparáda, ale i zde kupodivu platí, že všechno zlé je pro něco dobré. Začaly se totiž víc prodávat motorky a především skútry. A to především ty, kterým se po všech stránkách říká „ekonomicky výhodné“.

Kult – Honda Hornet

V roce 1996 představila Suzuki prvního Bandita a vyškolila tím všechny ostatní japonské značky. Obliba tohoto naháče se stala záhy tak masivní, že na ní začali hledat odpověď i ostatní, Hondu nevyjímaje. Ta samozřejmě chtěla přijít s něčím o třídu lepším. A než oběhla zeměkoule dvakrát slunce, protiútok byl zahájen a lidé šíleli nadšením.

Krom motorek jsme otestovali ještě novou čtyřkolku TGB Blade 600 LTX MAX EPS a teď už se jdeme podívat na další obsah květnového vydání Motorbike. Věděli jste, že „domorodý“ název Gruzie je Sakartvelo? A chtěli byste se tam podívat na motorce? Tak v tom případě se vám jistě hodí náš článek Dechberoucí Sakartvelo, ve kterém jsme vyzpovídali motorkáře, kteří tam pravidelně jezdí. V Techmánii zas najdete vše o fenoménu jménem airbag, konkrétně v souvislosti se značkou PSí Hubík, máme pro vás i osobní zkušenost s tréninkovým MX programem.

Stejně jako Motorbike jedou na plný plyn i světové závodní série. V aktuálním časáku tak najdete neméně aktuální reportáže z MotoGP, WSBK, MXGP, ploché dráhy a sidecarcrossu. Věnovali jsme se ale i podnikům našim, tedy Jarní ceně Brna, první akci DFRA a klasickému motokrosu.

Nechybí zákonitě ani standardní rubriky, čili toolbox, redakční testy výstroje, soutěž (tedy vlastně soutěže dvě, o výklopnou přilbu LS2 FF902 Scope a o vstupenky na oslavy k 120. výročí Harley-Davidson v Budapešti), aktuality atd.

Věříme, že se vám květnový Motorbike, opět rozšířený na nestandardních 124 stran (ovšem za standardní cenu), bude líbit!

Motorbike 5/ 2023 vychází ve čtvrtek 4.5.2023 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.

Tištěné předplatné si můžete objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin  

reklama



reklama


reklama