Motorbike 5/2023
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2023_01.jpg)
Květen znamená v redakci Motorbike jediné – už se jede na plný plyn! V pátém vydání roku 2023 tak najdete nejen testy letošních novinek, od Ducati Diavel V4 přes Hondu CB750 Hornet a Moto Guzzi V100 Mandello po CFMOTO 300CL-X, ale i reportáže ze všech aktuálních motocyklových závodů a samozřejmě i spoustu dalších informací, které hýbou motorkářským světem. A opět na 124 stranách!
Testy:
- Moto Guzzi V100 Mandello
- Ducati Diavel V4
- Honda CB750 Hornet – Novinka 2023!
- CFMOTO 300CL-X – Novinka 2023!
- Zontes 350 TOUR II
- Yuki 125i Coral
- Kult – Honda Hornet
- TGB Blade 600 LTX MAX EPS
TESTY V MOTORBIKE KVĚTEN:
Moto Guzzi V100 Mandello
Asi neexistuje člověk, který by neznal lehce vlezlou reklamu známého energeťáku, končící sloganem „Red Bull vám dává křídla“. Podobný slogan by mohla začít používat klidně i Moto Guzzi, protože její žhavá novinka, V100 Mandello, křídla (teda spíš křidélka) opravdu má. A zatímco v piksle s Red Bullem je budete hledat marně, u Moto Guzzi jsou vidět na první pohled!
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2023_04-918x649.jpg)
Ducati Diavel V4
Říká se, že chrom je známkou luxusu, ale taky lenosti. Možná proto na nově čtyřválcovém Diavelu žádný nenajdeš. Zapni launch control, podrž v režimu Sport plnej a zadní dvě stě čtyřicítka ti s pomocí závodní elektroniky naservíruje obdobný pocit, jaké zažívají piloti Hornetů po odjištění kotvy elektromagnetického katapultu. Ta věc v monokokovém rámu generuje až hříšnou radost!
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2023_06-918x650.jpg)
Honda CB750 Hornet
Jsou motorky, které mají jen číselné označení. Potom jsou motorky, které k němu mají i jméno a v úplně nejlepším případě stojí za tím za jménem kus historie. A přesně o takové motorce tu bude řeč. Pod názvem Hornet si většina z nás představí naprosto konkrétní siluetu, zvuk nebo barvu laku. Většina z nás, co jezdí déle, se s tímhle strojem někde potkala, takže je důvěrně známý. Jaký je ale Hornet roku 2023?
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2023_05-918x649.jpg)
CFMOTO 300CL-X
Podobně, jako vybízí k zamyšlení samotná značka CFMOTO (CF jako Chun Feng, v překladu „jarní vánek“), jsou plná tajemství i písmena CL-X. Můžeme zkusit zaimprovizovat a myslet si, že C je zkratka pro „City“, L třeba pro něco jako „Launch“ a X je buď odvozené od tvaru rámce světlometu, případně je to symbol pro Crossover, což je kategorie vozidel, které v sobě nesou prvky rozdílných zaměření. K čemu ale doopravdy je a do jaké užitné kategorie toto tříkilo patří, odhalí náš test.
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2023_07-918x649.jpg)
Zontes 350 TOUR II
Čínské značky již delší čas dokazují, že umí vyrobit nejen striktně účelové stroje, ale i motorky a skútry se slušivým designem a spoustou moderních prvků. Příkladem může být právě Zontes. Jeho malorážkové cestovní enduro 350 TOUR II naprosto vyvrací mýty o odbytém zpracování a laciném vzhledu. A to přes fakt, že zdaleka nejde o drahou motorku.
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2023_08-918x649.jpg)
Yuki 125i Coral
Loňský rok byl ve znamení rostoucích cen pohonných hmot. První šok jsme zažili v březnu, kdy průměrná cena benzínu vylétla na 46 Kč (ještě tři týdny předtím byla cca 37,5 Kč). Další vlna přišla v červnu a benzín stál již téměř 48 korun za litr. Žádná hitparáda, ale i zde kupodivu platí, že všechno zlé je pro něco dobré. Začaly se totiž víc prodávat motorky a především skútry. A to především ty, kterým se po všech stránkách říká „ekonomicky výhodné“.
Kult – Honda Hornet
V roce 1996 představila Suzuki prvního Bandita a vyškolila tím všechny ostatní japonské značky. Obliba tohoto naháče se stala záhy tak masivní, že na ní začali hledat odpověď i ostatní, Hondu nevyjímaje. Ta samozřejmě chtěla přijít s něčím o třídu lepším. A než oběhla zeměkoule dvakrát slunce, protiútok byl zahájen a lidé šíleli nadšením.
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2023_09-918x649.jpg)
Krom motorek jsme otestovali ještě novou čtyřkolku TGB Blade 600 LTX MAX EPS a teď už se jdeme podívat na další obsah květnového vydání Motorbike. Věděli jste, že „domorodý“ název Gruzie je Sakartvelo? A chtěli byste se tam podívat na motorce? Tak v tom případě se vám jistě hodí náš článek Dechberoucí Sakartvelo, ve kterém jsme vyzpovídali motorkáře, kteří tam pravidelně jezdí. V Techmánii zas najdete vše o fenoménu jménem airbag, konkrétně v souvislosti se značkou PSí Hubík, máme pro vás i osobní zkušenost s tréninkovým MX programem.
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2023_12-918x649.jpg)
Stejně jako Motorbike jedou na plný plyn i světové závodní série. V aktuálním časáku tak najdete neméně aktuální reportáže z MotoGP, WSBK, MXGP, ploché dráhy a sidecarcrossu. Věnovali jsme se ale i podnikům našim, tedy Jarní ceně Brna, první akci DFRA a klasickému motokrosu.
![](https://www.motorbike-czech.cz/wp-content/uploads/Motorbike_05-2023_15-918x650.jpg)
Nechybí zákonitě ani standardní rubriky, čili toolbox, redakční testy výstroje, soutěž (tedy vlastně soutěže dvě, o výklopnou přilbu LS2 FF902 Scope a o vstupenky na oslavy k 120. výročí Harley-Davidson v Budapešti), aktuality atd.
Věříme, že se vám květnový Motorbike, opět rozšířený na nestandardních 124 stran (ovšem za standardní cenu), bude líbit!
Motorbike 5/ 2023 vychází ve čtvrtek 4.5.2023 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na https://www.digiport.cz/vydani/floowie/924-motorbike.
Tištěné předplatné si můžete objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.
Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.
Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin