Skip to content
reklama


Helma Bell MX-9 Adventure Barricade White – vybavení redakce

Helma Bell MX-9 Adventure Barricade White – vybavení redakce

Helma Bell MX-9 Adventure Barridace White

bellTestování nových modelů KTM z řady Adventure se odehrávalo v okolí slovinského hlavního města a v průběhu jediného dne jsme měli vyzkoušet všechny čtyři modely. „Na test dostaneš novou krosovou helmici od Bellu,“ informoval mě Scoob. Čtyři roky jsem jezdil v integrální MX4 Carbon od stejné značky a na Belinu nedám dopustit. Jenže do Ljubljany jsem měl jet s fungl novou přilbicí, ve které strávím cca šest hodin za jediný den! Kdo správně pořídil těsnější novou helmu ví, jak rád si ji po hodině sundal, než se tzv. vymačká. Mám hlavu jako starosta (L) a jako poučený jedinec, který problémům raději předchází, jsem předem přibalil Ibalgin. Zbytečně! MX-9 mi perfektně padla na první dobrou. Zřejmě dělají velikosti podle evropských somatotypů a jsa neuvyklý otevřeným helmám při prvních kilometrech jen zíral, jak moc pohodlí mi nabídla. Zkus se v těsné integrálce bez otevření plexiskla podrbat pod nosem nebo vyplivnout žvýkačku…

Při šotolinové etapě jsem si coby terénní rookie pochvaloval mnohem volnější dýchání a jednoduché otevírání celobličejového plexiskla přišlo sakra vhod v rozpálených ulicích slovinské metropole. Systém odvětrání Velocity Flow ventilation má na svědomí ohromující pocit vzdušnosti. Jak vyleze puchejř, potřebuju tmavý plégo, jinak mžourám jako vykopnutej krtek. To bohužel nebylo právě k mání, takže přišly na řadu sluneční brýle. Nožičky zapadly přesně do výřezů polstrování, další potěšující zjištění pro dioptriky. Nic jiného než upínací D-kroužky bych v helmě už nechtěl, Bell i v tomto vyšel vstříc. Demontáž kšiltu je záležitostí půlminuty, otočné segmenty odaretuješ i v rukavici. Aerodynamika? Velmi propracovaná. Měřím cca 190 cm a na Super Adventure s deflektorem jsme po dálnici udržovali průměr kilo pade a bez problémů. Ve vyšších rychlostech pak začneš uvažovat nad tím, jestli ubereš, nebo skloníš hlavu, aby ti odpor kšiltu nezablokoval krční páteř. A nebo ho demontuješ. Integrální model vážil kilogram, crossový brácha se přesáhl půldruhému. Nevím, zda za to může jeho vzdušnost, ale rozdíl v hmotnosti jsem nevnímal nijak intenzívně. A mrkni na grafiku. Bell nabízí několik variant a moc pěkných. Na mně vyšla White, která mi stran barevného provedení přijde nejuniverzálnější.

Shrnuto, tuhle helmici bych vyjma okruhu a vyznavačům předkopnutých vidlic doporučil všem motorkářům. Kompozitní skořepina ze vstřikovaného polymeru představuje rozhodně pevnější variantu než termoplast. Necelých sedm tisíc za kvalitní duální helmu od jednoho z nejlepších výrobců na světě představuje pro vyznavače jízdy na silnici, kteří nezřídka odbočí do terénu, další pádný argument pro koupi.

www.globalmoto.cz

Text:Pavel „Pajinex“ Suk

Foto: Motorbike, KTM

 

reklama


reklama


reklama