fbpx Skip to content
reklama


Motorbike 10/2021

Zazimovat, nezazimovat? Rozhodně se zimním spánkem ještě chvíli počkejte, počasí, zdá se, ukazuje dokonce přívětivější tvář než koncem léta a byla by škoda toho nevyužít. Stejně jako by byla škoda nepořídit si zbrusu nový Motorbike, plný testů, motosportu a vůbec všeho, co se týká motocyklového světa. A je toho jako vždy spousta – přejeme fajn zábavu!

TESTY V ŘÍJNOVÉM MOTORBIKE:

Aprilia RSV4 Factory vs. Aprilia Tuono V4 1100

Max Biaggi byl bezesporu skvělý jezdec, ale na Rossiho moc neuměl. Co ale uměl, byl jeho nezpochybnitelný podíl na vývoji takřka neporazitelné RS250. Z jejího nadpozemského šasi dodnes těží všechny generace RSV4. V Aprilii by byli sami proti sobě, kdyby ho nevyužili pro neméně proslulé Tuono. Top verzi superbiku Factory jsme otestovali spolu se základní variantou Hromu, která se nově tváří víc cestovatelsky a měla by být, dle Aprilie, přívětivější…

Royal Enfield Interceptor 650 Twin vs. Suzuki  SV650X

Tenhle srovnávací test vznikl vlastně na základě dotazu jednoho z vás. Autor mailu se rozhodl pořídit si novou motorku, měl na ní konkrétní budget, věděl, jaký by měl být objem jejího motoru a hlavně (což nebývá zvykem) měl jasnou představu, o jaký má jít styl – líbí se mu café racery a klasické motorky. Začali jsme tedy v redakci vybírat, co by tak pro něj mohlo být vhodné a do finále se nám probojovaly dva stroje: oba retro, přesto odlišné. No a jak jsme tak porovnávali, napadlo nás, že by tohle srovnání mohlo být zajímavé i pro více čtenářů – před sebou tedy máte duel legend, Royal Enfield proti Suzuki.

Yamaha Tracer 9 GT M.Y.2021

Model Tracer 9 od svého představení v roce 2015 prošel nejen výraznou změnou vzhledu (a jména), kompletně přepracovaná je nyní vlastně celá technika motocyklu. Konstruktéři vyslyšeli volání zákazníků po ještě univerzálnějším stroji, a tak na rýsovacích prknech nezůstal kámen na kameni. Jak moc novince tyto změny prospěly?

BMW R18 Classic First Edition

BMW si dalo s uvedením tohoto cruiseru na trh opravdu načas. Nejprve představilo s výrazným předstihem pouze motor, který dal zavzpomínat svým provedením na předválečné stroje, pak teprve celý stroj. V černobílém provedení jako by se R18 First Edition vracela do třicátých let minulého století – bude to potenciálním zákazníkům stačit? 

Voge 650DSX

Cestovní enduro s velkým jednobuchem abys dnes pohledal – oproti letům minulým se v současnosti jedná opravdu téměř o bájného jednorožce. Pryč je jednoválcová Yamaha Ténéré 660, Suzuki DR Big 800 i Aprilia Pegaso 650. Ba i populární bavorské střední GéeSo má už řadu let v rámu dvouválec. O to zajímavější je pro nás novinka Voge 650DSX která, dá se říct, jde svou vlastní cestou.

Honda MSX125 Grom

Chodíme kolem téhle legrační hračky a v hlavě máme jedinou otázku: pro koho by vlastně mohla být ideálním parťákem? Že to bude hodně vtipné je víc než jasné, ale nabídne i něco navíc? Po zkušenosti z testu Hondy Monkey víme, že se z mikro biku dá udělat životní styl, ale Grom na rozdíl od opičky nemá tak jednoznačně funny retro vzhled, legendární pověst ani tak bohatou historii – vyrábí se přece jen „teprve“ od roku 2014. Tady půjde zjevně o něco trochu jiného…

Keeway F-ACT EVO 125

Čím dál víc si říkáme, že do města nic lepšího než skútr neexistuje. Tedy malý skútr. Neřešíte parkování, neřešíte hustou dopravu, neřešíte nijak výrazně ani palivo, neřešíte, kam dát věci, které potřebujete odvézt. Teda pokud nepřevážíte štafle. Prostě dobrý skútr je ve městě king. Patří ale mezi dobré skútry i Keeway F-ACT EVO 125?

V sekci Testy najdete ještě i něco pro čtyřkolkáře, tedy vymazlený quad CFMOTO Gladiator X 1000 Overland. A co tu máme dál? Vzhledem k tomu, že se uplynulý měsíc doslova roztrhl pytel s motorkářskými akcemi, byli jsme na roztrhání i my – ovšem nelitujeme, díky tomu jsme pro vás mohli připravit například reportáž nejen z Prague Harley Days 2021 a z populárního srazu Honda Fest, ale i z II. Setkání majitelů a příznivců motocyklů CFMOTO.  

To samé, jako o akcích, se dá říct o sportu. Jak se zdá, i přes různá otravná opatření se konečně opět koná řada závodů, takže krom reportáží ze standardních světových seriálů MotoGP, WSBK, MXGP a SGP (speedway) jsou v novém Motorbike třeba i reporty z road racingových závodů v Dymokurech, Strmého vrchu v Chýnově či z akcí Classic MX.

No a k tomu ještě jako vždy další pravidelné rubriky: aktuality, toolbox, redakční produktové testy Na vlastní kůži, soutěž atd. Pro nás prostě a jednoduše sezóna nikdy nekončí!

Motorbike 10/ 2021 vychází ve středu 6. 10. 2021 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!
Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:
https://www.alza.cz/media/motorbike nebo https://digiport.cz.

Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.


Více informací na: https://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.


Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin a na TV Sport 5 můžete mrknout na náš pořad (https://sport5.cz/archiv/)

reklama



reklama


reklama