Motorky a všechno
co k nim patří!

Nový Motorbike vychází ve středu 4.12.2019!!!

Více informací o aktuálním vydání zde.

více

TT 2019 PRVNÍ ZÁVOD – Indiracing

TT 2019 PRVNÍ ZÁVOD – Indiracing

 

„Chčije a chčije“ jak by řekl děda na Samotě u lesa.

Přesně tak to vypadá na TT, a proto se hlásíme až teď po týdnu, protože zkrátka nebylo o čem informovat. Z týdenních tréninků se Indi svezl pouze třikrát, a aby toho nebylo málo, ještě nám opět začaly dělat potíže obě motorky. Na sobotu plánované závody byly zrušeny a v pořadí třetí trénink se jel až v neděli. Do toho jsme v Yamaze R6 vyměnili motor, který měl být rozhodně lepší „supersportový“ než ten, co tam byl. Po prvním kole ale bylo jasné, že motor je slabý a po druhém kole, co se Indi vrátil, jsme zjistili, že motorář udělal navíc celkem banální chybu při seskládání a z motorky tekl olej, takže Indi měl zaolejovanou celou pravou nohu. Jeho frustrace v tu chvíli byla opravdu velká, protože na rozdíl od ostatních závodníků musel po dvou kolech odstavit motorku, což se za dané situace s počasím fakt nehodilo, a navíc motor, na který se hodně spoléhal, prostě nefungoval a čekala nás tak další výměna s tím, že už si to pravděpodobně nevyzkouší.

Na pondělí byly naplánované tři závody a mezi nimi i trénink na Lightweightu. Hned v prvním závodě TT Superbike se stala závažná nehoda a závod byl předčasně ukončen a vyhlášen po dvou kolech. Pak se jel závod TT Sidecar a poté trénink na naší Kawasaki ER6. Bohužel už z časů nám bylo jasné, že motorka nefunguje, s čímž jsme trochu v koutku duše počítali, protože už na Manxu vykazovala problémy s nastartováním, a od té doby s ní byly jen potíže. Ale že to bude až tak špatné jsme vyloženě nečekali. Jakmile se Indi po dvou kolech vrátil, bylo na něm vidět hodně velké zklamání.

Michal Indi Dokoupil #23

„Byl jsem naštvanej že to nefunguje, hned jsem poznal že to nejede, ale i tak jsem se snažil vymáčknout maximum. Vím, že tady můžu zajet dobře, a že na to mám jak schopnosti, tak i zkušenosti. Už prostě poznám, kdy mám problém já, že mi to prostě nejde, a kdy je to technikou. Tady jsem se navíc dle slibů od motoráře fakt spoléhal na to, že to bude fungovat a celý se mi to zase rozsypalo jako domeček z karet. Pak už jsem ani nebyl naštvanej tak jako spíš smutnej, že to vůbec musím opět řešit, protože to není poprvé.“

Po tomto tréninku se Indi už chystal na svůj první závod TT Supersport 1. po celkem šesti odjetých tréninkových kolech a to na stockové motorce, na které jel hned první den. Prvních dvacet jezdců má start jistý bez ohledu na jejich čas z kvalifikace, a tak i když měl Indi časy na 16. a 17. místě, startoval až z 34. pozice.

První kolo už bylo dle mezičasů velmi pěkné, ale už ve druhém bylo jasné že výrazně zrychlil, a téměř okamžitě se pohyboval prvně na 28. místě, a pak na 22. místě. Když už se schylovalo k pitstopu prvních jezdců, zničehonic se na cílovce rozsvítila červená světla a jezdce odmávli šachovnicovým praporem. Začalo totiž pršet, a tak byl první supersportový závod také předčasně ukončen po dvou kolech, a Indi projel cílem na 21.místě se ziskem svého dvacátého Merkura s časem 19:06 na kolo.

Michal Indi Dokoupil #23

„Bál jsem se na startu, jak ta motorka pojede, ale hned jsem cítil, jak jde motorka za plynem, a tak jsem se snažil co nejdřív dojet jezdce před sebou, což je po startu vždycky můj cíl. Když už jsem ho měl na dohled, tak se mi dařilo zrychlovat a stahovat, a ve School house corner jsem ho i předjel, což byl další impuls zrychlit. V horách už jsem dojížděl dalšího, a tak mi bylo jasné, že jsem na tom asi celkem dobře. Ve druhém kole jsem ale v Kirk Michael najednou měl plexi plné kapek a protože maršálové nic neukazovali, myslel jsem si, že mi vybouchl chladič, ale pak jsem koukl na teplotu a uvědomil jsem si že prší. Přesto jsem jel pořád v tempu a když jsem dojížděl k cíli, už jsem viděl červená světla. I když mi blesklo hlavou, že to mohla být nehoda, nakonec jsem si řekl, že to bude počasí a jakmile mě odmávli praporem, nebyl jsem si jistý jestli je to definitivní konec a až v depu se dozvěděl že jo. Trochu mě mrzelo, že se to nedojelo celý, protože jsem si věřil na výsledek rozhodně do první dvacky, ale i tak jsem rád, jak to nakonec po těch všech problémech dopadlo.“

Za náš tým také gratulujeme Miro Laki Slobodovi za zisk prvého Merkura pro Slovensko za 34.místo!

Teď se už jen budeme modlit za počasí a za motorky, abychom odjeli a dojeli i zbylé dva závody TT Supersport 2. a TT Lightweight!

 

Text a foto: TZ

Produkce/ asistent

Tel.: +420 608 774 475
asistent@motorbike-czech.cz

Obchod / marketing/ inzerce

Jana Kolací
Tel.: +420 724 986 502
jana@motorbike-czech.cz

Sídlo společnosti, fakturační adresa:

X Ray Media, s.r.o.
Vrbova 1427/19
Praha 4
147 00
Tel.: +420 608 774 475
asistent@motorbike-czech.cz