Skip to content
reklama


REDAKCE TESTUJE: Brašny Givi Xstream

REDAKCE TESTUJE: Brašny Givi Xstream

Když k nám do redakce dorazili nové VELKÉ brašny značky Givi, zajásala jsem. Jako holka mám obecně trošku problém se sbalit na jakoukoli cestu a na motorce to platí dvojnásob. I když už jezdím nějaký ten pátek, natěsnat oblečení a ostatní nezbytnosti do prostorem často velice omezených zavazadel, je vždycky zábava nad jiné. Proto se mi možnost vyzkoušet novinkovou řadu Xstream (označení XS) brašen Givi, velice zamlouvala.
Když k nám do redakce dorazili nové VELKÉ brašny značky Givi, zajásala jsem. Jako holka mám obecně trošku problém se sbalit na jakoukoli cestu a na motorce to platí dvojnásob. I když už jezdím nějaký ten pátek, natěsnat oblečení a ostatní nezbytnosti do prostorem často velice omezených zavazadel, je vždycky zábava nad jiné. Proto se mi možnost vyzkoušet novinkovou řadu Xstream (označení XS) brašen Givi, velice zamlouvala.
Když k nám do redakce dorazili nové VELKÉ brašny značky Givi, zajásala jsem. Jako holka mám obecně trošku problém se sbalit na jakoukoli cestu a na motorce to platí dvojnásob. I když už jezdím nějaký ten pátek, natěsnat oblečení a ostatní nezbytnosti do prostorem často velice omezených zavazadel, je vždycky zábava nad jiné. Proto se mi možnost vyzkoušet novinkovou řadu Xstream (označení XS) brašen Givi, velice zamlouvala.

Sbaleno na cesty

Text: Jana Kolací

Foto: Jana Kolací, archiv

Když k nám do redakce dorazili nové VELKÉ brašny značky Givi, zajásala jsem. Jako holka mám obecně trošku problém se sbalit na jakoukoli cestu a na motorce to platí dvojnásob. I když už jezdím nějaký ten pátek, natěsnat oblečení a ostatní nezbytnosti do prostorem často velice omezených zavazadel, je vždycky zábava nad jiné. Proto se mi možnost vyzkoušet novinkovou řadu Xstream (označení XS) brašen Givi, velice zamlouvala.

redakce testuje Givi

Dostala jsem automaticky dva druhy zavazadel na vyzkoušení (asi i ženská část populace chodí do S+P Mota nakupovat hodně často) – boční brašny XS 314 o maximálním objemu 2 x 25 litrů a mega zavazadlo na sedlo spolujezdce XS 316 o objemu 35 litrů. Na první pohled mi bylo jasné, že do celkového objemu 85 litrů se prostě musím vejít a dokonce odpadne i tradiční třídění oblečení na konci příprav na cestu (a debata na téma: Vážně nepotřebuji mít pro jistotu zabalená tři trička na jeden den?).

Všechna zavazadla řady Xtreme jsou vyrobena z Cordury 1000 a jsou vyztužená laminací. Což v praxi znamená, že brašny i „bobík“ na zadní sedlo jsou pevné a velice dobře drží tvar, takže se do nich dají hezky naskládat věci bez ohledu na to, o co konkrétně se jedná. Je to jako byste skládali věci do klasického pevného kufru. Což je samozřejmě mnohem pohodlnější, věci během cesty se tolik nepomačkají a brašny neztratí svůj původní tvar. Rozměry bočních brašen 490 x 260 (290) x 270 mm umožňují umístění i větších předmětů a do zadního „bobíku“ s rozměry 340 x 340 x 430 mm jsem v pohodě uložila i 17″ notebook (ne, fén jsem s sebou vážně nevezla, ale i ten by se vešel). Po naskládání veškerého životně nutného minima pro mě s úžasem zjišťuji, že mi ještě trocha místa zbývá. Takže si můžu na dovolené i něco koupit, kdybych „čirou náhodou“ narazila na něco hezkého.

XS314

Brašny mají voděodolné zipy, jezdce opatřené kovovými očky (=dají se zamknout) a plní se shora. V přední části nechybí na každé straně malá kapsička na drobnosti nebo například na při jízdě nevyužitý popruh přes rameno, který je součástí balení. U zavazadla na zadní sedačku máte k dispozici kapsy dokonce dvě a ještě odepínací síťku na drobnosti umístěnou ve víku (tu osobně využívám nejvíce, umožňuje rychlý a pohodlný přístup do zavazadla). K dispozici je i několik tvrzených plastových oček, která napomáhají komfortnímu uchycení bagáže téměř na jakýkoliv typ motorky. To stejné platí i o zadním zavazadle. Po upevnění brašen na motorku se nemění jejich původní tvar a ani po několikahodinové cestě nemají tendenci k prověšování. Odolnost proti horku od výfuků mohu také potvrdit, samozřejmě ale nebyly na výfucích položeny…. Nechybí ani dnes již typické reflexní plochy a proužky, které zajistí dobrou viditelnost motorky i v horších světelných podmínkách – odzkoušela jsem večer, i v dešti. Zavazadla nejsou uváděna jako nepromokavá, ale dle mých zkušeností nepropustí vodu při kratší jízdě ani v mírném dešti. Pro velký liják jsou vybaveny reflexními pláštěnkami, které jsou v době sucha schovány v kapsičkách z vnitřní strany (v případě brašen) a ve spodku u „bobíku“. Například během cesty z Rakouska nás zastihl vydatný liják, který trval několik hodin. Nasazení pláštěnek bylo otázkou několika vteřin a díky reflexní barvě jsem byla s motorkou dobře viditelná i pro ostatní vozidla na silnici.

XS316_open

Podtrženo a sečteno – vyzkoušela jsem Givi Xstream boční brašny XS 314 a zavazadlo na sedlo spolujezdce XS 316 několikrát a opravdu důkladně (pro mě bohužel nejen za ideálního počasí na cestování). Jednoduchá manipulace, komfortní uložení převážených věcí, bezproblémové i v průběhu cesty a při použití reflexních pláštěnek i zcela voděodolné. Takže, za mě palec nahoru.

Vyšlo v Motorbike 8/2014

http://www.motosp.cz/

reklama


reklama


reklama