Skip to content
reklama


Nová KTM 1290 Super Adventure S 2021

Nová KTM 1290 Super Adventure S 2021

TEXT: TZ (překlad Jan Zelenka) FOTO: KTM
TEXT: TZ (překlad Jan Zelenka) FOTO: KTM
TEXT: TZ (překlad Jan Zelenka) FOTO: KTM

Seznamte se s nejmodernějším pojetím kategorie Adventure v podání KTM: model Super Adventure 1290 S. Nejnovější vyjádření toho, co pro značku KTM znamená dobrodružství a zároveň nová definice standardů pro jezdecky zaměřenou ergonomii, technologii s orientací na výkon a použití nejmodernějších komponentů.

Je to již 8 let, co společnost KTM uvedla na trh adventure motocykl s objemem větším než 1000 kubických centimetrů. Za tu dobu získala společnost velké množství zkušeností a zpětné vazby od zákazníků, které nyní využila v poslední generaci modelu 1290 Super Adventure S.

Úvodem

Jde již o třetí generaci modelu Super Adventure, který je nyní nejsportovnější a technologicky nejpokročilejší adventure motocyklem, který kdy v Mattighofenu sjel z výrobní linky. Byl navržen tak, aby dokázal poskytnout výhody sportovně laděného motocyklu a zároveň nabídl jezdci příjemnou ergonomii a nebývalý komfort v jakémkoliv terénu. Stručně řečeno, nový model nabízí ultra výkonný motocykl stvořený pro všechny typy dobrodružství.

Ergonomie

Přepracovaná ergonomie je zaměřena na přesnější ovládání a skýtá kompletní přepracování stroje tak, aby bylo dosaženo ideálního rozložení hmotnosti a citlivější ovladatelnosti. Díky posunutí hlavy řízení o 15mm dozadu a jinému sklonu motoru bylo dosaženo ostřejší geometrie. Zároveň došlo k prodloužení kyvné vidlice, což má za následek lepší stabilitu motocyklu při zrychlení. Přepracovaný je i podsedlový rám, který bez vlivu na svou odolnost nyní nabízí o 11 mm nižší výšku sedla.

Možnosti nastavení

Jezdec má před sebou novou 23litrovou palivovou nádrž, jejíž víčko se odemyká bez pomocí klíče. Nádrž byla posunuta níže a tak se docílilo nižšího těžiště a lepší ovladatelnosti motocyklu. Nové sedlo poskytuje větší komfort při dlouhých jízdách a ve dvou stupních si můžete změnit jeho výšku o 20 mm. Nové jsou také nastavitelné páčky, TFT displej či větrný štítek, který byl vyvinut v aerodynamickém tunelu a jeho výšku lze nastavit v rozsahu 55 mm. Celkově byl vývoj zaměřen na centralizaci hmotnosti, což umožní jezdci snadnou sportovní jízdu nebo bezstarostné a jisté rychlé cestování.

Režimy jízdy a asistenti

Velký kus práce byl odveden i v elektronickém nastavení motocyklu a zásahy elektronických asistentů jsou nyní ještě citlivější ve všech módech: RAIN, STREET, SPORT, OFFROAD a upravený (volitelný) mód RALLY. Pro pohodlnější cestování na delší vzdálenosti KTM pro rok 2021 představuje inovativní systém adaptivního tempomatu. Ten byl vyvinut ve spolupráci s firmou Bosch, která poskytla základ pro radar, umístěný v přední části motocyklu. Celý systém umí sám hlídat bezpečnou vzdálenost mezi vámi a vozidlem jedoucím před vámi. Citlivost tohoto asistentu lze nastavit v 5 úrovní pomocí tlačítka na řídítkách.

Jízdní zážitek je dále umocněn novým, 7“ TFT displejem, který umožňuje propojení s mobilním telefonem. Orientace v menu je nyní přehlednější a vyniká rychlejší odezvou na příkazy. Celá palubní deska byla přepracována a byla do ní umístěna USB zásuvka.

Motor

Inovované srdce motocyklu KTM 1290 Super Adventure S je nová generace motoru LC8, který nyní splňuje normu Euro 5. Famózní výkon 160 koní a točivý moment 138 Nm jsou nyní dosahovány v motoru, který je o 1,6 kilogramu lehčí. K redukci hmotnosti přispělo použití tenčích stěn skříně motoru a také nový olejový okruh motoru. Nový je i výfukový systém a zároveň se zapracovalo na převodovém mechanismu, který přináší velké zlepšení v případě volitelné technologie Quickshifter +.

Ještě nekončíme

Nové písty vynikají větší spolehlivostí a nový chladící okruh motocyklu přispěl k jeho tepelné pohodě. Přepracovány byly i chladiče, které mají za úkol odvádět teplý vzduch pryč od nohou jezdce. Servisní interval je nastaven na 15 tisíc kilometrů a motor vyniká nízkou spotřebou paliva.

KTM 1290 Super Adventure S bude v klidu přejíždět všechny nerovnosti na cestách díky nové generaci podvozku WP Apex se semiaktivní technologií. Díky novým ventilům uvnitř tlumičů a vylepšeným senzorům je chování podvozku ještě citlivější na podněty jezdce.

Příplatkový Pack

Součástí příplatkové výbavy PowerParts je nyní i balíček Suspension Pro, který umožní individuální nastavení vidlice a centrálního tlumiče, automatické nastavení předpětí a možnost zapínat a vypínat funkci Anti-dive. S balíčkem Rally Pack dostanete všechny funkce systému Supsension Pro, k tomu dále rychlořazení Quickshifter+, asistent rozjezdu do kopce či adaptivní brzdové světlo – vše v rámci jednoho balíčku.

Takže se máme na co těšit!

reklama


reklama


reklama