Skip to content
reklama


Motorbike 5/2019

Motorbike 5/2019

 

Máme pro vás dobrou zprávu: letošní sezóna na nás toho chrlí tolik, že jsme museli časák o něco rozšířit – nově má tedy Motorbike 116 stran. A nejde o nějaký ojedinělý výkřik do tmy, oněch 116 stran je od tohoto vydání standardem, nicméně cena zůstává stejná. Stejný zůstává i obsah – původní, české testy techniky, moto výstroje a doplňků, autentické reportáže z motorkářských akcí, sportu atd. Prostě všechno, co v časopisu najdete, jsme vyzkoušeli a zažili na vlastní kůži. Proč? No protože nás to baví…a budeme rádi, když bude Motorbike bavit i vás.

 

 

 

 

 

 

 

Testy

Ducati Hypermotard 950

Zatímco evropská konkurence poslala své velkoobjemové motardy k ledu, v sedle posledního mohykána třídy s identickým jménem Hypermotard ti nejen ekonomika provozu a její dopad na globální oteplování budou naprosto buřt. Tak moc tě pohltí jízdní zážitek. Posílený dvouválec si totiž s nízkou hmotností jen hraje a nezřídka tě přinutí dělat – z pohledu legislativy – ne úplně korektní věci.

BMW R 1250 RS

Tenhle kousek ze stáje BMW se Jindrovi doposud vyhýbal a byl tak hodně zvědavý, jestli je to spíš sportovec nebo cesťák. BMW ho řadí mezi své sportovní biky, k HP4 Race a S 1000 RR, což jsou bez nadsázky závodní stroje. To se ale o R 1250 RS nedá říct už na první pohled. Může v tomto ohledu překvapit?

Husqvarna Svartpilen 701

Když dostala Judita nabídku, jestli nechce jet na představení a first ride Husqvarny Svartpilen 701 do Ostravy, zamlžily se jí brejle samým dojetím – Vitpilen v sedmistovce jí loni sednul do ruky a pod zadek, jak kdyby byl na ní šitý. Pár dní na něm, honění muscle biků a hlasitýho chechtání v helmě zůstalo Judy vrytý pod kůži hodně hluboko a skoro Víťu zařadilo mezi její „must have“ motorky. A tak vyrazila do Vítkovic zjistit, jaký je Vitpilenův temný bratr, Svart.

Honda CB500X

Tatam je doba, kdy kubatura pětistovek vévodila královské kategorii MotoGP. Dneska je leckdy brána jako začátečnická záležitost. Což naši Janu osobně nijak neuráží, ale přece jen jí to nepřijde vůči téhle kubatuře příliš fér. A tak se vrhla vyzkoumat, jestli co umí dnešní pětikila nabídnout. A jako pokusný králík posloužila právě Honda CB500X, kterou prohnala po silnici i v terénu.

CF Moto NK 400 a NK 650

Když jsme v Journeymanu přebírali nové NK 650, čekali jsme něco jako Déja – vu. Přesně dva roky zpátky jsme měli v dlouhodobém testu jeho předchůdce a najeli na něm dost slušnou porci kiláků, důvěrně se s ním seznámili a ani v nejmenším nás nenapadlo, jak výrazně na úpravách novýho  modelu v CF Motu zamakají. Nový eNKáčko nejvíc ze všeho vypovídá o tom, že míň provařený a tak nějak automaticky zpochybňovaný značky mají mnohem větší motivaci se neustále posouvat, věci, které se osvědčily, upgradovat a chyby eliminovat. Nevede to k nějaké automatické dokonalosti a mnohdy se to nesetká s úspěchem, ale obecně vzato, ta asijská urputnost, pracovitost a zápal mají něco do sebe, mnohý na vavřínech dřímající produkce by si z nich mohly vzít příklad.

F.B. Mondial HPS 300i

Jednou za čas se objeví stroj, který se špatně zařazuje do nějaké přesné škatulky. Italský výrobce Mondial má takové stroje hned dva. Oba mají označení HPS, jeden je dváca, druhý dvěpade. Ten menší jsme měli v testu už vloni a pro letošek jsme vyzkoušeli novinku s označením HPS 300i.

UM Renegade Scrambler Classic

Určitě jste si už všimli, že se během posledních pár let vyrojila spousta „malorážek“. Doslova jako hub po dešti. A pokud bychom měli u toho přirovnání zůstat, můžeme si přát jen jediné – ať prší ještě víc. Houšť a větší kapky!

Royal Alloy Grand Tourer 125

Jednostopá vozidla zažívají v současnosti nebývalý boom a je logické, že se výrobci snaží této popularity využít. A tak se předhánějí, kdo vyrobí ten nejsilnější, nejlehčí, nejvychytanější  a pokud možno i nejlevnější model, který se tak stane prodejním trhákem. Trochu stranou tohoto šílenství zůstává „dělnická třída“, tedy skútry. A přitom vězte, že právě ony patří k nejprodávanějším strojům a konkurenční boj je v této kategorii setsakramenstky tvrdý.

TGB Blade 1000i LT EVO EPS 14“

Na tenhle test jsme se těšili dlouho. TGB Blade 1000 je vymakaná čtyřkolka a její inovovaná verze dávala naději na další adrenalinový zážitek, stejně jako tomu bylo při testování první verze. Tak co, zklame nebo nadchne?

 

 

Představení testů hned deseti strojů (což je u nás většinou standard) máme za sebou, co je tu dál? Tak třeba test novinkových pneumatik Dunlop Mk3, pokračování seriálu o renovaci youngtimerů, rozebereme, k čemu a jak slouží quickshifter, vyzkoušeli jsme i novinku značky Shoei, tedy Personal Fitting System, aneb jak se staví přilba na míru. Nezanedbali jsme ani sport: MotoGP, WSBK, MXGP, speedway, domácí akce Dafit, Motoriders, OffROAD Maraton, classic motocross, Drapák Rodeo…a krom toho samozřejmě aktuality, toolbox a spoustu dalšího. Prostě je toho jako vždy mrak!

 

Motorbike 5/ 2019 vychází ve čtvrtek 9.5.2019.

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:

https://www.alza.cz/media/motorbike-d2171674.htm?o=1 nebo http://www.floowie.com/cs/vyhledavani/?search=motorbike&where=text

 

Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

 

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/motorbike.cz.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin

 

reklama



reklama


reklama