Skip to content
reklama


Honda RC213V-S

Honda RC213V-S

Honda uvede na trh model RC213V-S, umožňující provoz na veřejných komunikacích, odvozený od speciálu RC213V, který závodí v sérii MotoGP
Honda uvede na trh model RC213V-S, umožňující provoz na veřejných komunikacích, odvozený od speciálu RC213V, který závodí v sérii MotoGP
Honda uvede na trh model RC213V-S, umožňující provoz na veřejných komunikacích, odvozený od speciálu RC213V, který závodí v sérii MotoGP

Honda uvede na trh model RC213V-S, umožňující provoz na veřejných komunikacích, odvozený od speciálu RC213V, který závodí v sérii MotoGP

Model RC213V je stroj určený výhradně k závodění, který v letech 2013 a 2014 opakovaně zvítězil na světových mistrovstvích federace FIM ve třídě MotoGP („Road Racing World Championship Grand Prix“, dále jen „MotoGP“). Honda provedla určité změny specifikací závodního speciálu RC213V a takto upravený model nyní uvede na trh pod označením RC213V-S. Model RC213V-S bude možné používat na veřejných komunikacích a objednávky na nový stroj začne Honda přijímat od 13. července 2015.

1

Nový model RC213V-S však není jen pouhým výsledkem zkušeností s novými technologiemi, které Honda nasbírala při účasti v závodech, ale spíše představuje úplně nový pokus dostat stroj vyvinutý pro závody v sérii MotoGP na veřejné komunikace. K vítězství na světovém šampionátu je nutné vyvinout stroj, který jezdí nejrychleji na světě, ale Honda zastává názor, že jezdci musí s motocyklem především dobře manévrovat, takže mezi prostředky nezbytné k vyhrávání závodů řadí snadnou ovladatelnost. Honda se jinými slovy drží zásady, že nejrychlejší stroj na světě je ten, s nímž se i nejsnadněji manévruje. Už od dob závodů TT na ostrově Man vyvíjí  Honda konzistentně na základě tohoto tohoto principu čistě závodní stroje s cílem dosáhnout nejsnadnější manévrovatelnosti na světě – a tato strategie jí přináší jedno vítězství za druhým.

 

I model RC213V-S byl vyvinut podle této zásady společnosti Honda tak, aby závodní speciál RC213V, který vyhrál šampionáty MotoGP v letech 2013 a 2014, mohl jezdit po veřejných komunikacích. Model RC213V-S zdědil specifikace speciálu RC213V s náležitým důrazem na hmotnostní koncentraci a snížené tření, a také všechny klíčové aspekty při výrobě, které model RC213V jako závodní stroj pro MotoGP odlišují od běžných motocyklů z masové produkce, a to při zachování odpovídajících významných rozdílů zahrnujících nízkou hmotnost, precizní opracování jednotlivých komponent a vynikající odborné dovednosti potřebné při výrobě. Model RC213V-S je kromě toho vybaven řídicími technologiemi, které využívá i stroj RC213V. Speciál RC213V sestává pouze ze součástí, které jsou nezbytné k vítězství v závodech, přičemž se vychází z koncepce umožňující změny specifikací dle potřeb jezdce a trati. Pro dosažení parametrů umožňujících provoz modelu RC213V-S na veřejných komunikacích Honda přistoupila jen k minimálnímu množství změn a doplňků oproti stroji RC213V.

Charakteristiky modelu RC213V-S

Při vývoji modelu RS213V-S se naše pozornost soustředila spíše na zachování maximální možné míry celkových charakteristik speciálu RC213V a pocitu z jeho řízení než na snahu kopírovat jeho dynamickou výkonnost. Pro umožnění jízdy v rychlostech, kterých dosahuje závodní speciál RC213V, je na přání k dispozici sportovní sada určená výhradně k jízdě na uzavřených tratích, jako jsou závodní okruhy.

Díky tomu model RC213V-S umožňuje zažít pocit z řízení speciálu RC213V na veřejných komunikacích a zároveň jízdu na ještě vyšší úrovni po uzavřených okruzích.

Model RC213V sestává pouze ze součástí, které jsou nezbytné k vítězství v závodech, přičemž se vychází z koncepce umožňující změny specifikací dle jezdce a trati. Aby byl možný provoz modelu RC213V-S na veřejných komunikacích, přistoupili jsme jen k minimálním možným změnám a doplněním speciálu RC213V, a to při zachování všech ostatních charakteristických prvků stroje RC213V.

2

Text a foto: TZ

reklama


reklama


reklama