Skip to content
reklama


Africa Twin je zpět! Model CRF1000L Africa Twin potvrzen pro rok 2015

Africa Twin je zpět! Model CRF1000L Africa Twin potvrzen pro rok 2015

Honda s potěšením oznamuje návrat jedné z nejoslavovanějších ikon ve světě motorsportu – modelu Africa Twin. Honda již jasně naznačila své záměry a směr vývoje v listopadu 2014, kdy odhalila svůj prototyp True Adventure na motocyklové výstavě EICMA. Nyní Honda s konečnou platností potvrzuje, že u evropských prodejců se do konce roku 2015 ukáže zcela nový model CRF1000L Africa Twin.
Honda s potěšením oznamuje návrat jedné z nejoslavovanějších ikon ve světě motorsportu – modelu Africa Twin. Honda již jasně naznačila své záměry a směr vývoje v listopadu 2014, kdy odhalila svůj prototyp True Adventure na motocyklové výstavě EICMA. Nyní Honda s konečnou platností potvrzuje, že u evropských prodejců se do konce roku 2015 ukáže zcela nový model CRF1000L Africa Twin.
Honda s potěšením oznamuje návrat jedné z nejoslavovanějších ikon ve světě motorsportu – modelu Africa Twin. Honda již jasně naznačila své záměry a směr vývoje v listopadu 2014, kdy odhalila svůj prototyp True Adventure na motocyklové výstavě EICMA. Nyní Honda s konečnou platností potvrzuje, že u evropských prodejců se do konce roku 2015 ukáže zcela nový model CRF1000L Africa Twin.

Honda s potěšením oznamuje návrat jedné z nejoslavovanějších ikon ve světě motorsportu – modelu Africa Twin. Honda již jasně naznačila své záměry a směr vývoje v listopadu 2014, kdy odhalila svůj prototyp True Adventure na motocyklové výstavě EICMA. Nyní Honda s konečnou platností potvrzuje, že u evropských prodejců se do konce roku 2015 ukáže zcela nový model CRF1000L Africa Twin.

CRF1000L Africa Twin Adventure 2016 001

Některé motocykly dokáží dokonale zhmotnit vše, co si představujeme pod pojmem dobrodružství. Jedním z takových strojů je i původní model XRV650 Africa Twin – jenž se poprvé představil v roce 1988 v závodu Paříž-Dakar*. Schopnosti tohoto stroje vydat se prakticky kamkoli v kombinaci s jeho robustní a pevnou konstrukcí, snadnou ovladatelností, agilitou a pohodlím i na dlouhých cestách z něj učinily dokonalého partnera na výpravách do neznáma. A současně to napomohlo k bližšímu určení motocyklového segmentu, jenž se nyní celosvětově řadí mezi nejvýznamnější. Nový stroj Africa Twin zůstává věrný všem atributům a schopnostem modelu XRV650 i jeho následníka XRV750, a navíc přidává výhody všeho, co se Honda za poslední dekádu naučila na silnicích i v terénu, včetně návratu jezdců týmu Team HRC na Dakar v roce 2013**.

Africa Twin jako vůbec první zástupce v této kategorii představuje novou verzi dvouspojkové převodovky Honda DCT (Dual Clutch Transmission, výbava na přání)***, kterou Honda ve světě motocyklů nabízí jako jediná. Nejnovější varianta DCT byla vyvinuta a nastavena speciálně s ohledem na mimořádné jízdní schopnosti v terénu, které jsou s každým strojem Africa Twin neodmyslitelně spjaty.

Zcela nová Honda CRF1000L Africa Twin je připravena zcela přepsat očekávání v otázkách schopností velkoobsahových motocyklů pro dobrodruhy, na silnicích i v terénu, a otevírá tak úplně novou kapitolu v bohaté historii víceúčelových motocyklů Honda připravených na skutečná dobrodružství.CRF1000L Africa  Twin Adventure 2016 005

Víte že?

* Model NXR750V, nefalšovaný závodní stroj HRC, na konci 80. let minulého století ve vyčerpávajícím závodu Paříž-Dakar čelil náročné konkurenci, nicméně dokázal zvítězit v letech 1986 a 1987 (Cyril Neveu), v roce 1988 (Edi Orioli) a nakonec v roce 1989 (Gilles Lalay). Na znamení pocty těmto úspěchům pak HRC v letech 1988–1989 vyráběla homologovanou verzi XRV650 Africa Twin, čímž položila základ ke vzniku dnes již legendárního stroje.

Koncem roku 1989 se představila Honda XRV750 Africa Twin a rychle si vydobyla pozici srovnávacího měřítka mezi cestovními stroji do nepříznivých podmínek. Nabídla šestiventilový vodou chlazený motor V2 o objemu 742 cm3 (o výkonu 45 kW a točivém momentu 62,7 Nm), zavěšení kol s dlouhým zdvihem, velkou palivovou nádrž, řetězový pohon zadního kola, 21″ přední kolo (volba širších pneumatik do terénu) a dvojité přední kotoučové brzdy. Model, jenž prodělal dvojí modernizaci a zůstal ve výrobě až do roku 2003, je i dnes široce vyhledáván, přičemž zachovalé kusy dosahují vysoce nadprůměrných cen.

** Po přestávce trvající 24 let se Honda v roce 2013 vrátila na Dakar s týmem HRC. Pro uvedený ročník závodu (nyní pořádaného v Jižní Americe) byl vyvinut motocykl CRF450 RALLY vycházející z enduro varianty jednoválcové Hondy CRF450X; do závodu za tým nastoupili tři jezdci; tým HRC splnil svůj hlavní cíl, jímž bylo dojet se všemi stroji až do cíle závodu.

V roce 2014 se tým HRC představil se zcela novým strojem CRF450 RALLY a sestavou pěti závodních jezdců. Španěl Joan Barreda dosáhl v tomto závodu celkem pěti etapových vítězství.

V roce 2015 se tým HRC ještě více přiblížil k nejvyššímu cíli, když Paolo Goncalves z Portugalska v Buenos Aires dojel druhý za vítězem. Tým HRC zaznamenal nejvyšší počet etapových vítězství, přičemž Joan Barreda v prvním týdnu náročné rallye vystupoval v roli nezlomného leadera, když pro svůj tým na Dakaru 2015 ukořistil více etapových vítězství než jakýkoli konkurenční jezdec v tomto závodu. Laia Sanz, která dojela na devátém místě, překonala všechny své osobní cíle a vstoupila do dějin jako jezdkyně s nejlepším umístěním mezi ženami v historii dakarského závodu.

Další informace o týmu HRC najdete na stránkách www.rally.hondaracingcorporation.com

*** Honda od premiéry v roce 2010 prodala v Evropě přes 35 000 strojů s převodovkou DCT; v roce 2015 dala převodovce DCT (namísto standardnímu manuálnímu řazení) přednost většina zájemců (53 % z celkového počtu – týká se modelů VFR1200X Crosstourer, VFR1200F, NC750X a NC750S, kde se DCT nabízí jako volitelná výbava). Model Africa Twin se volitelně nabízí s novou verzí převodovky DCT se specifickými schopnostmi pro jízdu v terénu.

Text a foto: TZ

reklama


reklama


reklama