Skip to content
reklama


Motorbike 9/2020

Motorbike 9/2020

 

Říká se, že kdo si počká, ten se dočká. A tak jsme se konečně dočkali i my a jako první česká redakce jsme vyzkoušeli novou Hondu CBR1000RR-R Fireblade na našich silnicích. A dokonce v její vymazlenější verzi, tedy SP. Test „Fároše“ ale samozřejmě není v záříjovém Motorbike jediným testem a testy zas nejsou jedinou náplní časáku: jako vždy vám nabízíme pestrou směs toho, co se zrovna kolem motorek aktuálně točí.

 

 

 

 

 

TESTY:

Honda CBR1000RR-R Fireblade SP

Téměř pět let vývoje a řada použitých, cenově přijatelných technologií z MotoGP: takto se prezentuje nový Fireblade. Řada fanoušků Křídla očekávala agregát V4, nicméně konstruktéři, údajně z důvodu delších zástavbových rozměrů, upřednostnili kratší, řadový motor. Na objemnější italská véčka ve středních otáčkách i kvůli dlouhým převodům sice nemá úplně odpověď, vše ale vynahrazuje vulkanickým vrškem. Jako by na točivou šestku namontovali flašku Nitra.

Ducati Supersport

Už dlouho se vývoj sportovních motorek ubírá čím dál víc radikálním směrem a většina z dnešní produkce těchto strojů je už bez větší úpravy schopným závodním náčiním. Ducati Supersport si z tohoto segmentu bere jméno a vzhled, ale jinak si jde svou vlastní cestou, která nám – v dobrém slova smyslu – připomíná sportovní motorky Ducati z minulých dekád.

Yamaha Ténéré 700 vs. Ducati Scrambler Desert Sled

Fajn, fajn, my víme – Scrambler od Ducati a Yamaha Ténéré nejsou úplně přímými konkurenty. Dva na první pohled odlišné motocykly nás však svými vlastnostmi během testování natolik překvapily, že si vysloužily místo v tomto netradičním srovnávacím testu. Vždyť oba to jsou bezesporu velcí dobrodruzi…jen má každý z nich trochu jiný pohled na věc.

Husqvarna 401 Vitpilen

Obecně poslední dobou platí, že Husqvarna představí nějaký model a pak trvá docela dlouho, než ho pošle do sériové výroby. Příkladem jsou právě modely Vitpilen a Svartpilen, u kterých jsme už začali i pochybovat, zda se na nich někdy vůbec svezeme. Ovšem nakonec jsou tu oba stroje (tedy vlastně 4, když budeme brát v potaz oba objemy, tedy 401 a 701) už nějaký čas a do letošní sezóny vjela značka dokonce s mírně upraveným Vitpilenem 401.

Yamaha TMAX Tech MAX

Maxiskútry jsou specifická kategorie. Při každým testování se musíme ptát, kde jejich vývoj jednou skončí, kam až u nich jde jít s výkonem, elektronikou i výbavou. Při cestování po Evropě si nejde nevšimnout, kolik popularity si tyhle stroje vydobyly, cestujou na tom mladý, starý, páry i psi v boudách, kolikrát si s nima člověk i trochu zazávodí – a popravdě – ony to k tomu docela svádí. Upřímně nás zajímalo, jaká bude sedmá generace nejprodávanějšího maxiskútru v Evropě, kterému předchází pověst neporazitelného lídra své kategorie.

CFMOTO Gladiator Z1000 Sport

Ach, ty litry! Pokoření hranice téhle kubatury je posedlostí snad každého výrobce motorek i čtyřkolek, značku CFMOTO nevyjímaje. Už od představení konceptu litrového motoru bylo jasné, že po uvedení modelu ATV Gladiator X1000, přijde dříve či později na řadu i „bugyna“. A my ji teď mohli pořádně vyzkoušet.

Starý železo – ČZ 150 C 1953

Dneska se po čase podíváme do našich luhů a hájů. Konkrétně do Strakonic na začátku padesátých let. Sídlila zde (a dodnes sídlí) Česká zbrojovka, která se nesmazatelně zapsala nejen do domácí, ale i světové motocyklové historie.

Motorbike není jen o testech, i když hned dva další články s testy, tedy konkrétně s testem Hondy CBR1000RR-R Fireblade, souvisí: za prvé jsme pro vás připravili exkluzivní rozhovor s Large Project Leaderem tohoto modelu, panem Yuzuru Ishikawou, za druhé stručnou historii Fireblade od roku 1992 do současnosti. V sekci „report“ se pak s námi ohlédnete za 1. ročníkem Ladies Ride Camp a 11. Honda Festem, „na cestách“ se podíváme s polskými cestovateli Martou a Łukaszem do Mexika a USA a s naší Janou a Juditou poznáte, jaké to je, když spolu dvě bábovky vyrazí na motodovolenou. Osobnosti tentokrát zastupují Emerson Fittipaldi a závodník Moto3 Filip Salač a tím se vlastně dostáváme do sportovní části: v té si můžete přečíst nejen o aktuálních událostech v seriálech MotoGP, WSBK a MXGP, ale i o závodech v klasickém enduru a motokrosu, které se u nás v posledních týdnech konaly. Nezapomněli jsme ani na tradiční dávku informací z ploché dráhy, ani na další pravidelné rubriky, tzn. toolbox, aktuality, redakční testy produktů, soutěž (tentokrát můžete vyhrát přilbu LS2 Poineer Evo Router) atd.

Prostě prázdniny neprázdniny, dovolená nedovolená, Motorbike je tu s vámi přes sezónu každý měsíc!

Motorbike 9/ 2020 vychází ve čtvrtek 3.9.2020 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:

https://www.alza.cz/media/motorbike nebo http://www.floowie.com

Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin a na tv Sport 5 můžete mrknout na náš pořad (https://sport5.cz/archiv/)

reklama



reklama


reklama