Motorky a všechno
co k nim patří!

Objednej si domů jednotlivé vydání Motorbike!

Více informací o aktuálním čísle zde.

 

více

Motorbike 7/2020

Motorbike 7/2020

 

Léto budiž pochváleno a léto, plné motorek, budiž pochváleno dvakrát. To letošní plné motorek je, stejně jako aktuální vydání Motorbike, ve kterém najdete testy hned 11 strojů – od ikonické Ducati Panigale V4 přes neméně ikonickou Hondu Africa Twin až po těžkotonážní Harley-Davidson Road Glide Limited. Sezóna prostě už frčí na plný pecky a my frčíme s ní.

 

 

 

 

TESTY

Ducati Panigale V2 vs. Ducati Panigale V4

Doba, kdy ostré italské dvouválce zběsilým nástupem výkonu a štosnutím zadního kola při necitlivé práci se spojkou bavily ty zkušené a děsily ty méně, jsou definitivně pryč. V2 nemíří primárně na okruh. Její výrazně podčtvercové Superquadro bez výraznějšího středu navazuje na odkaz starších sourozenců až v nejvyšších otáčkách. Desmosedici Stradale s výkonem ještě o bezmála šedesát koní vyšším pak prošla pro letošek evolucí. S elektronikou z předchozí verze R přišla o část své jankovitosti a přes ultimativní výkon se lahůdkově řídí. A nás zajímalo, jak dopadne přímé srovnání těchto dvou superbiků na českých silnicích.

BMW F 900 R

Předchůdce téhle horké novinky byl model F 800 R, vyráběný od roku 2009 celých deset let v de facto nezměněné podobě, takže evoluční krok vpřed byl na spadnutí už několik sezón. Osobně jsme ho čekali mnohem dřív: mezi konkurencí Fko působilo totiž skoro dědkovsky, byť svého času a ve svém rybníčku nalovilo úctyhodný počet uživatelů, kteří na něj nedali dopustit. Po mnoha sezónách úpadku zájmu o střední třídu BMW se značka vybičovala k doslova revolučním změnám a ani ve snu by nás nenapadlo, jak důkladnou proměnou může model v jedné generaci projít.

Yamaha Tracer 700 MY 2020

Svět se pohybuje ve spirále. Zatímco ještě před pár lety jste mohli číst zasvěcené „verdikty“ o tom, že pokud nemá cestovní motorka aspoň litr a sto koní, můžete s ní courat leda tak kolem komína a pokud se s ní pustíte někam dál, bídně zhynete na nedostatek výkonu v prvním větším stoupání, dnes na nás sypou jednotlivé značky touringy s mnohem menším výkonem i objemem motoru. Jednoduše řečeno, půllitry a sedmistovky se opět dostávají na výsluní.

Honda CRF1100L Africa Twin vs. Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

Motorkář se ve svém životě potká s řadou zapeklitých otázek. Je lepší kůže, nebo textil? Raději dvouválec, či čtyřválec? Aby toho nebylo málo, pro některé z nás nyní vyvstává ještě jedna neméně snadná otázka: standardní Africa Twin, nebo verze Adventure Sports (ATAS) v plné cestovní výbavě? Honda pro rok 2020 představila přepracovaný model svého legendárního cestovního endura a my nevynechali možnost ho otestovat v obou jeho verzích.

Harley-Davidson Road Glide Limited

„Jé pane, ta motorka je velká jak malý auto,“ divil se sousedovic klučina, který se přišel mrknout, co zase Pajinex strká do garáže. A že se při tom nadřel – všeobjímající komfort si za řídítky Road Glide Limited holt musíte odpracovat. Předesíláme, že Pavel HáDéčka běžně nejezdí, proto berte tenhle test jako pohled novice, který výlučnostem značky postupně přicházel na kloub. A zprvu některé z nich úplně nepobral.

Husqvarna 701 Supermoto

Volba, kdo bude pro Motorbike testovat jednoho z mála v současnosti sériově vyráběných motardů, byla poměrně snadná. Kdo dokáže nejlíp ocenit tuhle poměrně vyhraněnou motorku a dostat ji na úplný limit? Musí to být tak trochu magor…takže ok, bude to Indi! Jak na něj nová sedmsetjednička zapůsobila se tedy dozvíte v jeho testu.

 

CFMOTO 650GT vs. CFMOTO 650MT

CFMOTO 650GT máme na dlouhodobý test a často nám píšete, jaký (a jestli vůbec) je rozdíl mezi tímto strojem a dalším modelem CFMOTO, tedy 650MT. Takže jsme se rozhodli pro test, ve kterém jsme je postavili proti sobě. Obě motorky jsou sice dominantně určené pro cestování, ale rozdíly jsou samozřejmě patrné hned na první pohled. A jak se ukázalo, ještě mnohem víc na ten druhý.

Linhai UTV 1100 Diesel EPS

Dieselové agregáty jsou čistě pracovní záležitostí a člověk se s nimi nevyblbne tak, jako s ATV. Na druhou stranu zase nabízí poměrně dost širokou možnost pracovního využití. A tam se většina UTV potýká spíš s limitem řidiče a jeho uvažování, než s horní hranicí svého výkonu. Linhai UTV 1100 Diesel EPS je úplná novinka, která do našich luhů a hájů dorazila ke konci června. Měli jsme tedy možnost ji vyzkoušet jako úplně první a tak jsme to pojali pěkně z gruntu.

 

Představení testů máme za sebou, ale to pořád ještě není všechno, jak by řekl Horst Fuchs, král teleshoppingu. V pravidelné rubrice Starý železo vám tentokrát přiblížíme Kawasaki KE 125 z roku 1981, v Techmánii vás čeká druhá část „Výbavy na cesty“, týkající se tentokrát doplňků na motorku, cestopis Marty Zajchowské vás zavede do Jižní Ameriky. V sekci sport najdete aktuální informace o WSBK, exkluzivní rozhovory s bouřlivákem Scottem Reddingem a Dirkem Gruebelem z Red Bull KTM Factory Racing, dozvíte se, jak se se současnou krizí v motosportu vypořádávají přední jezdci MXGP, jaké to bylo na opožděné Jarní ceně Brna a co je nového na ploché dráze.

Ani tentokrát nechybí toolbox, soutěž (vlastně dvě soutěže), aktuality a další pravidelné rubriky.

Léto prostě budiž pochváleno a pokud ho strávíte s námi, budeme jen rádi!

 

Motorbike 7/ 2020 vychází v pátek 3.7.2020 a připomínáme, že na https://www.send.cz/casopis/1294/motorbike lze aktuální i starší vydání časopisu Motorbike objednat pohodlně a bezpečně až do schránky za stejnou cenu jako kdekoliv na stánku!

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:

https://www.alza.cz/media/motorbike nebo http://www.floowie.com

 

Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin

Text a foto: Motorbike

Produkce/ asistent

Tel.: +420 608 774 475
asistent@motorbike-czech.cz

Obchod / marketing/ inzerce

Jana Kolací
Tel.: +420 724 986 502
jana@motorbike-czech.cz

Sídlo společnosti, fakturační adresa:

X Ray Media, s.r.o.
Vrbova 1427/19
Praha 4
147 00
Tel.: +420 608 774 475
asistent@motorbike-czech.cz