Skip to content
reklama


Motorbike 6/2018

Motorbike_06-2018_1

Motorbike 6/2018

 

V létě by se prý mělo hubnout do plavek, ovšem Motorbike to má obráceně – tloustne. Protože je toho spousta, ať už se to týká testů, sportovních akcí a motorkářských aktivit vůbec, rozšířili jsme červnový Motorbike na 120 stran! Ale nebudeme to protahovat, mrkněte, co vás v Motorbike 6/2018 čeká (a doufáme, že nemine).

 

 

 

 

 

 

Testy

Já, EGO – Energica Ego – první český test!

Otoč klíčkem, podrž brzdu, zmáčkni start a… nic! Jen lehké šumění elektromotoru pod tebou. Levička instinktivně sáhne po spojce, noha se na stupačce posune k řadičce. Zbytečně. Stačí zvolit jeden ze čtyř režimů jízdy, čtyř režimů rekuperace energie a ověřit stav kapacity článků. Mozek horečně přemítá, zda ho vpravdě revoluční, historicky první italský street motocykl s elektrickým pohonem a velmi sebevědomým jménem Ego, nezklame. Nebo zda v jeho sedle nabude budoucnost bez fosilních paliv přece jen růžovější odstíny.

Motorbike_06-2018_11

Souboj titánů – BMW K 1600 Grand America vs. Honda GL 1800 Gold Wing Tour

„Dále, komfortněji, rychleji“ – i tak by se dalo charakterizovat motto nejen těchto dvou vlajkových lodí motocyklových výrobců, kteří se bez diskuse řadí mezi titány současné jednostopé produkce. Dva srovnávané luxusní cestovní koráby beze zbytku naplňují první dvě slova sloganu. S rychlostí už to, přes přítomnost šestiválcových agregátů, tak jednoznačné není. Ale o ni tu přece tak úplně nejde.

Motorbike_06-2018_15

U mě dobrý – Ducati Scrambler 1100

O současné popularitě či historii scramblerů toho byla napsána už spousta a nebudeme tedy znova nosit dříví do lesa či sovy do Atén. Ne. Bylo by to totiž i zbytečné plýtvání místem, protože vězte, že o novince Ducati Scrambler 1100 by se dalo psát donekonečna…jde o úplně jiný svět, než u ostatních Scramblerů Ducati. A nejen kvůli výkonu.

Motorbike_06-2018_22

Úsporný kafáč – Suzuki SV 650X

Jsou to téměř na chlup dva roky, co náš „eSVéčkář“ Jindra testoval tehdy novinkové SV650. Vloni na podzim Suzuki představila verzi přímo od základního modelu odvozenou. ESVéčko s X v názvu je moderně pojatá designovka, která u lidí budí opravdu pozitivní reakce především díky svému vzhledu. Je po technické stránce prakticky téměř stejná, jako klasické SV, ale náš test je ukázkou toho, jak málo mnohdy stačí k naprosté změně vlastností motorky.

Motorbike_06-2018_26

Lehký kalibr – BMW G310GS

Žádný učený z nebe nespadl a i když má někdo pro ježdění talent, tak si stejně musel (jako každý), projít nějakou tou počáteční fází. A protože s sebou současná doba nese vyjma spousty nevýhod i spoustu výhod, má dnešní nováček ve světě motorek možnost vybrat si stroj i z kategorie pro začátečníky a méně pokročilé. Do této nabídky můžeme zařadit i novinkový model BMW G310GS, který je příjemný právě nejen na lekce úvodní, ale i na ty trošku pokročilejší.

Motorbike_06-2018_30

Bouřka – AJS Tempest Scrambler 125

Britská značka AJS patří mezi legendy stejně jako Triumph nebo třeba Norton. A má vlastně i podobnou historii, kdy byla nucena téměř ukončit výrobu z důvodu neschopnosti konkurovat japonským, silně expandujícím továrnám. Ovšem, jak se zdá, blýská se na lepší časy a AJS u nás přestává být jen mlhavou vzpomínkou pamětníků a objektem zájmu sběratelů veteránů.

Motorbike_06-2018_33

People – prostě pro lidi – Kymco People S 125i ABS

Pokaždé, když máme na test nějaký malý skútřík, vybaví se nám ten vtip, kde se přirovnává skútr k tlustý holce. Že je to docela zábava, jen vás u toho nesmějí vidět kamarádi. Dneska už to zdaleka neplatí tak docela, velkoměsta jsou plná různě velkých a silných přibližovadel, z nichž některá se stala téměř kultem.

Motorbike_06-2018_35

Testy jsme tedy představili, tím ale zdaleka nekončíme. Na dalších stránkách Motorbike vám třeba poradíme, jak správně připevnit motorku, aby se při přepravě na vozíku nebo v dodávce nesvalila, dozvíte se něco o historii značky Nazran, v redakčních testech produktů jsme na vlastní kůži vyzkoušeli přilbu Suomy SR Sport a „chytrou krabičku“ Motoasist, byli jsme opět závodit s Dafitem a nově i vyzkoušeli, co nabízí agentura Motoriders. A máme pro vás hned tři soutěže – se značkou Amphibious o nepromokavou brašnu, s Bikers Crown o batoh Kriega a s Monster Energy o lístky na MotoGP v Brně. Vlastně dokonce čtyři soutěže, ještě jsme vymysleli ve spolupráci s KTM CEE jednu s naší dlouhodobkou, KTM 1290 Super Duke GT! A samozřejmě je toho mnohem víc, toolbox, aktuality atd.

Sport

Motosport patří k Motorbike již neodmyslitelně. Proč? Protože nás prostě závody všech kategorií baví a neumíme si představit, že bychom si nechali ujít třeba 300 ZGH v Hořicích a místo účasti na nich se váleli doma. Že naši redaktoři jezdí po závodech světových sérií je všeobecně známo, nakonec i tentokrát si můžete přečíst jejich aktuální reporty z MotoGP, WSBK a MXGP, tentokrát se ale do světa vypravila i Jana, která absolvovala s českým týmem MRG Rally Merzouga. A to není pořád všechno, připravili jsme pro vás roadracingové reporty z IRRC v Hengelu a z 300 ZGH v Hořicích, byli jsme se podívat na závody v classic motocrossu a na Mistrovství světa sidecar motocross, nechyběli jsme ani na SGP na Markétě a ani na dalším závodě série OffROAD Maraton.

Děláme zkrátka všechno pro to, aby se vám Motorbike líbil – ani tentokrát jsme nic neošidili a ani se nechlubíme cizím peřím ;-)

Motorbike 6/ 2018 vychází ve středu 6. května 2018.

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:

https://www.alza.cz/media/motorbike-d2171674.htm?o=1 nebo http://www.floowie.com/cs/vyhledavani/?search=motorbike&where=text

Tištěné předplatné je možné objednat prostřednictvím e-mailu: predplatne@motorbike-czech.cz.  a neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/casopismotorbike/.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin

Cena: 89,- Kč

reklama



reklama


reklama