Skip to content
reklama


Victory Motorcycles závody po návratu na pódium Isle of Man TT se zcela novou řadou Victory RR elektro-motocykl

Victory Motorcycles závody po návratu na pódium Isle of Man TT se zcela novou řadou Victory RR elektro-motocykl

William Dunlop potvrzen jako jezdec
Zcela nový elektro-motocykl zvaný Victory RR
Motocyklový závod je testovací pole pro budoucí elektrický pohon Victory

57399308d455d

Victory Motorcycles se vrací s týmem Victory Racing soutěžit v závodě Isle of Man TT Zero, se zcela novým elektrickým závodním motocyklem zvaným Victory RR.

Elektrický motocykl Victory RR byl vyvinut v průběhu minulého roku na základě údajů shromážděných v průběhu loňské TT Zero a zajíždět jej bude William Dunlop.

To znamená, že Victory Racing se postaví na startovní rošt dvou světově nejvíce náročných silničních závodů – Pikes Peak v USA a Isle of Man TT v Evropě.

V komentáři k návratu do Isle of Man TT, Alex Hultgren, ředitel marketingu o Victory Motorcycles řekl: „Jedním ze způsobů, jak neustále tlačit sami sebe ve výkonu, je přes naši iniciativu ve Victory Racing. Isle of Man TT je jedním z nejnáročnějších motocyklových závodů na světě, takže samozřejmě tam musíme být. “
573992fc66bef
Mezinárodní rozvojový program Victory R&D je v plném proudu a Victory RR motocykly, stejně jako závody na Pikes Peak, jsou zkušebním místem pro technologie, které budou použity v budoucích produktech firmy.

Vedoucí týmu Victory Racing – Brian Wismann řekl: „Náš elektrický Empulse RR motocykl zaujal v loni třetí místo na stupních vítězů v závodě TT Zero, kterým jsme byli nadšeni. Použití dat, které jsme nashromáždili během kol v průběhu TT, nám pomohlo vyvinout nový bateriový modul, stejně tak jako zlepšit elektrický pohon. Máme pocit, že se můžeme vrátit do TT s vyšším výkonem a stejně tak doufáme, že budeme moci otestovat tuto technologii i pro naše další budoucí produkty. „

Alex Hultgren dodává: „Letos s novým strojem a novými technologiemi máme nadále vysoké očekávání. Pracujeme na tom, abychom vytvořili nejlepší platformu pro našeho závodníka, Williama Dunlopa, který už zná pohled z pódia.
5732ec32a17e9
Brian Wismann dává také možnost nahlédnout do toho, co je nového na RR. „Nově vyvinutá baterie využívá zkušeností získaných z našeho vstupu do loňské akce TT Zero,“ vysvětluje. „Baterie je základem nového designu a s pomocí našich technických partnerů v Brammu, to vyžadovalo velkou změnu v konstrukci podvozku – z extrudovaného, dvojitého hliníkového nosníku na ocelový mřížkový rám. Největší rozdíl v akumulátoru, je zlepšení jak v celkové energii tak v kapacitě, pokračujeme s vývojem na přístrojovce motocyklu, jakož i na značnému zlepšení energetické hustoty na akumulátor. Jak víte, technologie lithiovo-iontové baterie se zlepšuje každým rokem a s Victory RR volíme cestu technologie baterií, které budou poskytovat vyšší výkon, větší rozsah a nižší náklady pro budoucí vozidla.“

Některá vylepšení byla také provedena v elektromotoru. Tato zdokonalení byla vyvinuta ve spolupráci s Parker Hannifinem a motor se tak jmenuje Parker GVM. Ten se může pochlubit specifickou prvotřídní silou (v poměru ke své hmotnosti). Jeho vrchol je přes 130kw a to z krabičky, která je jen 20,3 cm v průměru široká a 12,7 cm dlouhý. Díky maximální špičkové účinnosti 97%, je jasné, proč má VICTORY nadšení z potenciálu tohoto pohonu pro budoucí produkty.
5732ebf2431b5
Brian Wismann dodává: „Ve srovnání s elektromotorem, který jsme použili v případě TT Zero loni, letošní verze obsahuje ještě další optimalizovanou konfiguraci navíjení, na základě údajů shromážděných z motorů z předešlých let. Ve spojení se zvýšenou energií v baterii, bude mít William Dunlop přístup u tohoto motoru k většímu výkonu, než v roce 2015 „

První zkouška pro SES TT Zero je naplánována na pátek 3. června ve 20:40, na druhém tréninku v sobotu 4. června v 17:15 a v závěrečné části kvalifikace v pondělí 6. června v 16:25. Závod samotný je naplánován na 16:25 ve středu 8. června.

Technická specifikace Victory RR

Délka / šířka / výška (mm)                   2089/680/1218
Výška sedla (in.)                                      32
Hmotnost (kg)                                         240
Přední pneumatiky                                 Metzeler 120/70 R17
Zadní pneumatiky                                   Metzeler 200/60 R17
Frame                                                         Trellis z oceli a kompozitní monocoque
Motor                                                          Parker GVM Vodou chlazený, 3-fázový, IPM AC
Maximální výkon (kW / HP)                 130/174
Maximální kroutící moment (Nm)       240
Baterie                                                        Brammo Power Lithium-Ion
Napětí akumulátoru (Vdc)                     370 nebo víc

Pro více informací: www.victorymotorcycles.com

Text a foto: TZ

reklama


reklama


reklama