Motorky a všechno
co k nim patří!

Našlapané prosincové číslo je na světě!

Více informací o aktuálním vydání zde.

více
motiv

REDAKCE TESTUJE: Boty Rainers Race 945 GP

Sportovní boty na motorku mají zcela odlišné parametry od klasických bot určených pro běžnou chůzi, to ví snad každý. Ty dnes představované nemají tak s klasickou obuví mnoho společného. Jedná se totiž o obuv značky Rainers, určenou k použití na sportovní silniční nebo závodní silniční motorce.

5792

Což už ostatně napovídá i jejich název, tedy Race 945. Mnoho z bot, zařazených do tohoto segmentu, není k chůzi prakticky vůbec vhodná a dá se v nich ujít stěží pár metrů. To však není případ těchto bot, které ani při delší chůzi nezpůsobují bolesti nebo následné puchýře. Není tedy nutné se obávat, že když někde dojde benzín, bude potřeba se na tlačení k nejbližší pumpě vyzout… Tento komfort je zásluhou anatomické vnitřní vložky a dokonale pružné podrážce. To však neznamená, že by při jejich konstrukci nedošlo k nějakému kompromisu ohledně bezpečnosti – přes to, že se v nich dá chodit, jsou velmi bezpečné. To zejména díky použití PU plastu na všech více exponovaných místech (zbytek materiálu boty je kvalitní kůže). Každý, kdo někdy na motorce boural, ví, že při pádu je důležitá hlavně bytelně zpevněná oblast paty, špičky a holeně. Tyto části nohou jsou zde naprosto dokonale chráněny právě plastem. Nekompromisně tvrdý materiál však nemůže chránit kotníky, které je nutné nechat pohyblivé jak kvůli ovládání motorky, tak kvůli chůzi. Tento problém řeší takzvaný Controled torsion system s přezkou přes nárt. Tento systém zaručí maximální pevnost v kotníku, ovšem při zachování pohyblivosti. Tolik k technickému popisu a teď osobní zkušenost.

945-06-zoom945-05-zoom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Musím říct, že v praxi mi chvilku trvalo, než jsem botu rozhýbal a třeba řazení se stalo opět skutečně snadným. Na druhou stranu už jsem v těhle botkách zažil jednu nepříjemnou srážku s osobním autem a musím říct, že nohy byly – na rozdíl od zbytku těla – naprosto bez modřin či šrámů. Takže to asi vážně funguje! Po nehodě ocením i možnost dodání nového slideru z magnesia, umístěného na špičce boty, původně vyměnitelného pro případ škrtání boty o zem ve velkých náklonech, které jsou na sportovních či závodních silničních strojích běžné. Další príma věc je, že jsou boty dobře odvětrávané a za jízdy se v nich hnáty nikdy nepaří. Trošku pozor na to, že pokud se na některé motorce mají tendenci ohřívat za jízdy stupačky, podrážka toto teplo není schopna zcela stoproentně izolovat, protože je relativně tenká. To zas na druhou stranu umožňuje dodat velké množství informací o tom, co se s vaší motorkou děje a pro sportovní jízdu je to výhoda. Podrážka je též odolná vůči mastnotám, což v některých momentech určitě taky oceníte. Pro sportovně či závodně zaměřené jezdce na silničních motorkách se jedná o skvělou volbu, navíc za velmi zajímavé peníze. Boty jsou totiž pohodlné, bezpečné a i relativně lehké. To vše při zachování pohyblivosti a citlivosti potřebné pro dokonalé ovládání motorky.

Sženete zde: www.motoobchod.cz

DSC_0055Text: Jindra Adelt

Foto: archiv

Vydání: 9/2105

Inzerce / obchod

Martina Machová
Tel.: +420 608 323 233
martina@motorbike-czech.cz

Obchod / marketing

Jana Kolací
Tel.: +420 724 986 502
jana@motorbike-czech.cz

Adresa redakce:

X Ray Media, s.r.o.
Na Lysinách 40
Praha 4
147 00
Tel.: +420 608 774 475
asistent@motorbike-czech.cz