Motorky a všechno
co k nim patří!

Prosincové číslo od 5/12 v prodeji!

Více informací o aktuálním vydání zde.

více

Motorbike 12/2018

Motorbike 12/2018

Za pár týdnů (vážně téměř za pár) tu máme Vánoce, což pro naši redakci znamená, že finišují poslední práce na Katalogu motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2019. Ale i když je na Katalogu práce jak na kostele, samozřejmě jsme nevynechali ani standardní, tedy v tomto případě prosincové vydání Motorbike. Takže i v předvánočním čase jsme pro vás připravili pravidelnou várku testů, reportáží z akcí i ze sportu, prostě všeho, na co jste v Motorbike zvyklí.

 

 

 

 

 

 

 

Testy

BMW R 1250 RT

Pomineme-li dnes tolik populární kategorie cestovních naháčů a endur, dovolíme si v kategorii strojů konstruovaných primárně pro polykání kilometrů RT zařadit na čelní místo. Jak nečekaně lehce a s grácií na vlně komfortu se tenhle na první pohled „cvalda“ s délkou Volhy řídí si ověřily nejen bezpečnostní složky celé řady států. S aktuálně silnějším motorem a nižší spotřebou ho z pomyslného trůnu čistokrevných cesťáků asi jen tak něco nesesadí.

 

Triumph Bonneville Speedmaster

Ať chceme nebo nechceme, většinu z nás ovlivňuje móda, aneb to, co je právě „in“. V oblečení, v muzice, v životním stylu (a bohužel i v politice) a ani motorky nejsou výjimkou. Jednu chvíli motorkářský mainstream vynáší do nebes sportovní mašiny, ovšem jen do té chvíle, než se karta obrátí a kdo nemá cestovní enduro, ten jako by nebyl. Přesto existuje kategorie, která – móda nemóda – proplouvá časem bez ztráty zájmu. Tou kategorií jsou klasické motocykly a jednomu z nich, Triumphu Bonneville Speedmaster, je věnován náš test.

 

Suzuki GSX-R125 ABS a Suzuki GSX-S125 ABS

Trh malých objemů je zejména pro velký zájem v cizokrajných oblastech doslova bitevním polem. Pokud jedna renomovaná značka zaútočí s novým modelem, s jistotou můžeme očekávat odvetu ze strany konkurenčních výrobců, nemluvě o okamžitém vývoji více či méně povedených napodobenin druholigové produkce. Rukavicí, kterou Suzuki hodila do tváře konkurence, jsou hned dva stroje – GSX-R125 a GSX-S125.

 

Ducati Panigale 959

Jako testrider má člověk možnost přímého srovnání různých strojů. To, co se může zdát na papíře jako dobrý bike, může být v širším kontextu jinak. Taky je zde možnost porovnat model aktuální s modelem předchozím. Větší s menším. Základní s vylepšeným. Tenhle test je zkrátka Panigale 959 vs. zbytek světa. No, nebudeš to mít lehké, poslední ostrá dvouválcová Ducati…

 

Super Soco TC

Tak nějak všichni okrajově vnímáme, že z rozhodnutí jakési vyšší moci se na výsluní dostávají stroje, které by byly ještě před deseti lety za vlasy přitaženou fikcí. Elektrické motocykly a automobily ovšem už přišly i u široké veřejnosti o status „k přírodě šetrný“, kterým nás vládnoucí vrstvy opíjely při prvních pokusech protlačit tuto technologii stůj co stůj do běžného užívání. Což ale neznamená, že by byly všechny k ničemu.

 

Dlouhodobý test KTM 1290 Super Duke GT

Jak pozorný čtenář ví, v letošní, vlastně už minulé sezóně, nám dělal společnost Vévoda, tedy vlastně dokonce super Vévoda – KTM 1290 Super Duke GT. Krom toho, že se tím dostal Motorbike do šlechtických kruhů, jsme měli možnost dokonale prověřit vlastnosti a schopnosti této výjimečné motorky. A jak ji vidí naši testrideři, kteří na ní nalítali tisíce kilometrů, si můžete přečíst právě teď!

 

Honda Forza 300 MY 2018

V letošním roce přišla Honda s důkladně inovovanou verzí skútru Forza ve dvou nejžádanějších kubaturách 125 a 300 a my se třístovce mohli za vás podívat pod sukně. A podívali jsme se pořádně – drze a hrubě.

 

Access Motor Shade 650i LT EPS

Za poslední roky se pozornost u motorových hraček upíná především k co nejvyšším objemům motorů a co nejvyššímu počtu koňských sil, nacpaných pod kapotu. Nebo konstruktéři naopak řeší, jak udělat čtyřkolku s co nejmenším motorem tak, aby výkonově odpovídala i potřebám pracovního využití. Access Shade 650 nepatří ani do jedné z těchto kategorií, které se v poslední době hodně probírají. Je tedy stroj typu „zlatá střední cesta“ dneska už za zenitem? Za nás tedy určitě ne.

Motorbike není samozřejmě jen o testech, a tak i v aktuálním čísle najdete nejen reportáž z letošního veletrhu EICMA, ale například i exkluzivní report Adama „Special“ Peschela o jeho cestě po Brazílii v rámci Stuntrace Brasil Tour 2018, rozhovor s Panem Učitelem Mírou Lisým nejen o jeho motoškole či tip na krátkou i delší motodovolenou v severní Itálii. K tomu jako vždy aktuality, toolbox (tentokrát rozšířený s tipy na vánoční dárky), hned tři soutěže, redakční testy produktů atd.

 

Sport

Je konec roku, a tak se nabízí rekapitulovat uplynulou sportovní sezónu. A samozřejmě se věnovat i vyhlídkám do sezóny příští. A přesně to naleznete v pravidelných sekcích seriálů MotoGP, WSBK či MXGP. Nijak jsme neošidili ani speedway a ohlédnutí si zasloužily i akce agentur Dafit a Motoriders, seriály OffROAD Maraton nebo AMŠ – O´Neal Cup. A samozřejmě i letošní Gladiator Games.

Je toho tedy jako vždy spousta a doufáme, že se vám i poslední letošní Motorbike bude líbit!

Motorbike 12/ 2018 vychází ve středu 5. prosince 2018.

Plná, nijak neomezená verze Motorbike, je k dispozici samozřejmě i v elektronické podobě a to na:

https://www.alza.cz/media/motorbike-d2171674.htm?o=1 nebo http://www.floowie.com/cs/vyhledavani/?search=motorbike&where=text

Tištěné předplatné je možné objednat přímo zde nebo prostřednictvím e-mailu: send@send.cz. Neuteče vám tak už žádné číslo Motorbike.

Více informací na: http://www.motorbike-czech.cz nebo na https://www.facebook.com/motorbike.cz.

Najdete nás i na Instagramu – @motorbikemagazin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Produkce/ asistent

Tel.: +420 608 774 475
asistent@motorbike-czech.cz

Obchod / marketing/ inzerce

Jana Kolací
Tel.: +420 724 986 502
jana@motorbike-czech.cz

Adresa redakce:

X Ray Media, s.r.o.
Na Lysinách 40
Praha 4
147 00
Tel.: +420 608 774 475
asistent@motorbike-czech.cz