Skip to content
reklama


Ducati World Premiere 2019 – Ducati představila novinky pro rok 2019!

Ducati World Premiere 2019 – Ducati představila novinky pro rok 2019!

Ducati World Premiere 2019 – představení novinek pro rok 2019!

 

 

V neděli večer jste měli možnost v přímém přenosu sledovat oficiální představení modelů Ducati pro rok 2019. Claudio Domenicali, generální ředitel Ducati Motor Holding, představil novou řadu 2019 osobně v milánském divadle Linear Ciak. A na co se tedy můžeme těšit?

 

 

 

 

 

Na letošní výstavě ECIMA je pro fanoušky motocyklů Ducati připraveno již tradičně celé portfolio pro následující sezónu. V Miláně na stánku můžete obdivovat devět modelů, z čehož tři jsou zcela nové motocykly. Poprvé v historii bylo představeno také Ducati enduro elektrokolo.

Ducati na rok 2019 představila:

Panigale V4 R

Úplně nový model je v porovnání s předchozími verzemi ještě blíže strojům , které se používají v Moto GP. Na první pohled jsou výrazná aerodynamická křidélka, vyšší plexi a ze stran větší větrací otvory pro vyšší proudění vzduchu a optimálnější chlazení. Motor Desmosedici Stradale 1103 ccm byl nahrazen agregátem 998 ccm Desmosedici Stradale R a jeho nastavení včetně ostatních úprav tak paradoxně nabízí vyšší výkon, než Panigale V4 S. Podle informací výrobce má eRko 221 koňských sil a 15 250 rpm. Když tohle tornádo vybavíte výfukem Akrapovič, speciálně vyrobeným právě pro tuhle Panigale R, dostanete hodnoty 234 HP při 15 500 otáčkách. Což z ní dělá zatím nejsilnější sériově vyráběnou Ducati. Je o 2kg lehčí než V4 S a to díky použití lehčích materiálů, na některých komponentech. Dostala se tak na váhu 193 kilo. Vpředu najdete plně stavitelnou vidlici Öhlins NPX, vzadu je osazena TTX36, u kterého můžete pohybovat s uchycením kyvné vidlice o + / – 3mm. Další výbavou jsou data-loging DDA, omezovač rychlosti v boxech, GPS laptimer a součástí výbavy jsou i záslepky místo zrcátek a držáku značky. Příští sezóna WSBK tedy bude rozhodně zajímavá!

Diavel 1260 / S

Nekonvenční a hodně osobitý model Diavel byl poprvé představen na EICMě v roce 2010. Druhá generace pod názvem 1260 nabízí vyjma originálního designu a současně i výjimečného požitku nejen z jízdy spoustu vylepšení. Jeho duše naked reprezentuje motor Testastretta DVT 1262 se 159 koňskými silami při 9 500 rpm a 129Nm při 7500 rpm. Slibuje také více radosti už od nižších otáček. Nový je i rám a nastavení podvozku. Diavel nabízí také vylepšení verze pro rychlý start – Ducati Power Launch EVO. I tady už se jedná o bezklíčovou záležitost a o brzdy se opět postarala značka Bosch. A oproti většině ostatních novinek Ducati má nová verze pár kilo navíc – přesně řečeno 8kg. Verze S má navíc plně stavitelné Öhlinsy vpředu i vzadu, obousměrný quick shifter (DQS), speciální kola a sedlo, nechybí ani světlo s denním svícením. Vylepšenou verzi S si můžete dopřát i se zlatou barvou rámu.

Hypermotard 950 / SP

Nový Hypermotard zůstává designově věrná svým hlavním rysům, kterým jeho tvůrci nasadili ostřejší nádech. Nejvýraznější vzhledovou změnou jsou koncovky výfuků umístěné nově pod sedlem a přední světlo s denním svícením. Cílem bylo, aby vzhled korespondoval s technickými úpravami, které mají přinášet sportovnější požitek z jízdy. Došlo ke snížení váhy o kilogramy a naopak o zvýšení výkonu na 114 koňských sil (HP). Poháněný je dvoválcovým motorem Testastretta 11⁰ o objemu 937 ccm. Dále tu máme širší řídítka, nové sedlo a užší boky. Nový Hypermotard 950 v sobě díky šestiosé řídící jednotce nese i zatáčecí ABS Bosch s funkcí Slide by Brake (která vypíná na zadním kole ABS), kontrolu trakce, Ducati Wheelie Control (DWC), oboustranný quick shifter je u verze SP v základu, u standardní verze lze dokoupit. Verze SP má navíc vyjma zmíněného quick  shifter speciální barvy, plně stavitelné Öhlinsy s vyššími zdvihy, ploché sedlo a kovaná kola Marchesini.

Multistrada 1260 Enduro

O téhle novince sice už nějakou chvilku víme, ale opakování je matka moudrosti… Novou Multistradu 1260 logicky následuje enduro varianta v nových barvách, s upravenou geometrií elektronického podvozku Skyhook a jinou přístrojovku. Příjemnou zprávou je snížení sedla na 860 mm (o deset méně než první Ducati enduro) a o 15 mm menší zdvih. Motor Testastretta DVT o objemu 1 262 ccm s výkonem 158,3 koňských sil při 9 500 otáčkách a 128 Nm při 7 500 Nm. Stále máte na výběr několik jízdních režimů, obousměrný quick shifter a nově elektronický plyn. Ve standardu dostanete také kontrolu trakce, zatáčecí ABS i světla do zatáček, novinkou je asistent pro rozjíždění do kopce. Pro zpříjemnění dlouhých cest je tu i Ducati Multimedia Systém, kterým se přes bluetooth připojíte k motorce a ovládáte tak hovory, muziku, apod., dále tu máme tempomat a blinkry s automatickým vypínáním.

Multistrada 950 / S

Nejmenší u Multistrad dostala do nového roku vylepšení hlavně elektronické a designově se přibližuje Multistradě 1260, od které zdědila například boční „křídla“. Obdržela také novou kyvnou vidlici a kola, naopak ztratila téměř dva kilogramy na váze. Základní verze má inerciální šestiosou jednotkou včetně „zatáčecího“ ABS a asistenta rozjíždění do kopce. Verze S je vybavená stejně jako Multistrada 1260 včetně podvozku Ducati Skyhook (DDS), LED svícení i do zatáček, tempomat a obousměrný quick shifter, startování bez klíče, podsvícené ovladače a pětipalcový TFT displej. Měla by být k dispozici i ve verzi s drátěnými koly.

Představena byla i nová řada Ducati Scrambler se čtyřmi novými motocykly od verze až po Café Racer, Full Throttle a Desert Sled, které již známe z nedávného Intermotu.

Scrambler Icon

– test v Motorbike 11/2018 (na stáncích od 7. 11. 2018)!

Scrambler Full Throttle

Scrambler Desert Sled

Scrambler Café Racer

Nové verze:

  1. Monster 821 stealth

  2. Monster 25th Anniversary

  3. Panigale V4 S Corse

Dvojice Monsterů rozšiřuje stávající řadu o výroční provedení (25th Anniversary), kterou jste mohli vidět již na WDW 2018 a o model Monster 821 stealth, který vám učaruje třeba matnou černou barvou s červenou grafikou, quick shiftem nebo nastavitelnými vidlemi.

Panigale V4 S Corse je inspirovaná grafikou motorky Michele Pirra (letošní vítěz závodů šampionů na WDW 2018, report z WDW jsme uveřejnili v srpnovém Motorbike – pozn.red.) za použití oficiálních barev týmu Ducati v MotoGP.

A poslední dílek do skládačky sice má motor, ale motorka to není… Jasně, jedná se o elektrické kolo, které Ducati vyvinula ve spolupráci s renomovaným výrobcem kol – Thok Ebikes. Nese název MIG-RR a jasně ukazuje, že Ducati jde s dobou a nespí na vavřínech, i přesto, že se jí teď tak skvěle daří. Kdo se jede mrknout přímo na Eicmu, uvidí ho na stánku Ducati naživo také.

Text a foto: TZ

Více info značce Ducati na: www.ducati.com; www.ducati-czech.cz

reklama


reklama


reklama