Skip to content
reklama


2016MY Honda CRF250R

2016MY Honda CRF250R

Neexistuje těsnější soutěž než v kategorii MX2 a to jak na amatérské tak i na profesionální úrovni. Honda CRF250R je již několik let silnou zbraní v této kategorii a to především díky plynulé distribuci výkonu a zároveň bleskurychlou agilitou a stabilitou. Sdílí stejný hlinikový rám a designovou filozofii s CRF450R otáčí se ve vzduchu stejně tak jako na zemi.
Neexistuje těsnější soutěž než v kategorii MX2 a to jak na amatérské tak i na profesionální úrovni. Honda CRF250R je již několik let silnou zbraní v této kategorii a to především díky plynulé distribuci výkonu a zároveň bleskurychlou agilitou a stabilitou. Sdílí stejný hlinikový rám a designovou filozofii s CRF450R otáčí se ve vzduchu stejně tak jako na zemi.
Neexistuje těsnější soutěž než v kategorii MX2 a to jak na amatérské tak i na profesionální úrovni. Honda CRF250R je již několik let silnou zbraní v této kategorii a to především díky plynulé distribuci výkonu a zároveň bleskurychlou agilitou a stabilitou. Sdílí stejný hlinikový rám a designovou filozofii s CRF450R otáčí se ve vzduchu stejně tak jako na zemi.

Snad neexistuje vyrovnanější soutěž než v kategorii MX2 a to jak na amatérské tak i na profesionální úrovni. Honda CRF250R je již několik let silnou zbraní v této kategorii a to především díky plynulému výkonu a zároveň bleskurychlou agilitou a stabilitou. Sdílí stejný hlinikový rám a designovou filozofii s CRF450R.

Model obdržel již v roce 2015 49mm Showa vidlici s dělenou čelní trojitou vzduchovou komorou (SFF-TAC-Air), aby bylo možné plně využít schopnosti podvozku. Zároveň se mu take dostalo tlačítka selekce režimů motoru (EMSB) jako má jeho větší sourozenec. Výběr ze 3 jízdních režimů – “standard”, “smooth” nebo “aggressive” je k dispozici na pravém řídítku.

Základní informace

Hlavním cílem 2016MY CRF250R bylo kompletní přepracování válcové hlavice, pístu a ojnice. A výsledkem je výkon především v horních otáčkách, avšak bez ztrát v nižších otáčkách. Ve skutečnosti je zlepšení dokonce v nižších otáčkách stejné jako to ve vyšších. Výfukový svod má nyní komoru rezonátoru, dvojité zadní tlumiče se dočkaly přepracované vnitřní části. Vzduchový filtr byl také revidován a to s cílem zlepšení proudění vzduchu.

Vidlice Showa SFF-TAC-Air zažila řadu vnitřních změn a horní trubky byly prodlouženy o 5mm, aby došlo k zlepšení trakce a reakce spojky. Zadní tlumiče byly take přenastaveny. Mezi další změny patří například snížení konečného průměru řetězu válečku.

CRF250R-001

Motor

2016MY CRF250R má Unicam motor se čtyřmi ventily, který si zachoval vývrt a zdvih 76,8mm x 53,8 mm. Maximální výkon je nyní 29,9kW @ 11,500rpm (oproti 28kW @ 11,000rpm) s maximálním točivým momentem 27,1Nm @ 9,000rpm (oproti 26,5Nm @ 8,500rpm).
Nový motor má plynulý chod a je silnější již od spodních otáček, zachovává si odpich ve středních otáčkách a má ve vyšších otáčkách větší výkon a točivý moment, který si udrží znatelně déle.

Zvýšení maximálního výkonu a točivého momentu bez jakékoliv ztráty v celém rozsahu otáček je take díky rozsáhlému vývoji HRC válcové hlavice. Nový je také lehčí píst, který dodává kompresní poměr 13,8:1 (oproti 13,5:1). To vše doprovází přepracovaná a lehčí ojnice, která také přispívá ke zvýšení výkonu.

Podvozek

49mm Sowa SFF-TAC-Air vidlice byly speciálně vyvinuté pro CRF250R, čímž rozvinuly výkonový potenciál rámu a ušetřily vice než 1kg hmotnosti ve srovnání s konvenčními vidlicemi. Plně nastavitelná pravá noha vidlice řídí jak kompresi tak tlumící sílu odskoku, zatímco levé noha vidlice stlačuje vzduch. Tímto se dosahuje rovnováhy při jízdě.

Horní trubky jsou 5mm nad horním třmenem, a pro snížení vnitřního tření o cca. 25% byla konstukce, tvar a počet vnitřních vzduchových těsnění jemně doladěna. Tlak vzduchu 80kPa byl přidán do komory vnějšího válce, který dříve obsahoval tlak 0kPa. Díky tomu je zde nastavitelný vzduchový ventil. Jak vnitřní tak balanční komora využívají tlaku 1075kPa. Rozsah tlumícíhch nastavení se zvýšil ze 4 na 8.

Plně nastavitelný zadní tlumič má nyní 17 poloh úpravy odskoků, je rozdělen na 13 poloh (v nízkých rychlostech) a 3,5 (ve vysokých rychlostech). Zadní závěs Honda Pro-Link umožňuje CRF250R dosahovat specifického ratia 31,7 cm. Hliníková kyvná vidlice zlepšuje trakci zadních pneumatik. Hliníkový “twin-beam” rám a karoserie se pro rok 2016 nemění.

260mm vlnitý vzor předního koutouče poskytuje vynikající odvod tepla a energie z dvou pístového brzdového třmenu, odpovídající 240mm vlnitý vzor disku a jedno-pístový třmen je vzadu. Lehké hliníkové ráfky jsou obuty do Dunlop MX52F/ MX52 80/ 100-21 vpředu a 100/ 90-19 vzadu.

Text a foto: TZ

reklama


reklama


reklama